משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי אתמול אובחנו 1,854 חולי קורוה חדשים, ובוצעו למעלה מ-27 אלף בדיקות קורונה. מנתוני המשרד עולה כי מספר החולים המאומתים מפרוץ הנגיף עומד על 53,559, כאשר 30,488 מהם מוגדרים כחולים פעילים. כמו כן, 256 חולים מוגדרים כעת במצב קשה, ו-77 מהם נזקקים להנשמה. כמו כן, מספר הנפטרים ממשיך לעלות ועומד כעת על 424. 

עוד עולה מהנתונים, כי למעלה מאלף מהחולים לא מגיעים מאזורי ההתפשטות (הערים האדומות). בחלוקה מגדרית ניתן לראות שמרבית הגברים שחלו בקורונה הם בני 20-29 (מהווים 11.7 אחוזים מכלל החולים) ומרבית הנשים שחלו הן בנות אותה שכבת הגיל. הן מהוות 10.5 אחוזים מכלל החולות. 

קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

מהנתונים עולה עוד כי 52,687 חולים מאומתים אובחנו מפרוץ המגפה, כי 22,382 חולים החלימו וכי 27,290 בדיקות קורונה בוצעו אתמול.

שר האוצר ושר הבריאות החליטו על תגבור של 2,000 אחים ו-400 רופאים

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו אתמול על תגבור נרחב במערכת הבריאות, של כ-2,000 אחים ואחיות לצד 400 רופאים, זאת על מנת להתמודד עם אתגרי הקורונה. כמו כן, סיכמו השרים על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק שיוקצו למחלקות הקורונה. "הבריאות היא מעל הכל. מערכת שהוזנמחה זוכה יהום להשקעה שמגיעה לה, ובצדק. פתחנו דף חדש שיצעיד את מערכת הבריאות קדימה", אמר אדלשטיין. 

שר האוצר ישראל כ״ץ: ״אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר על מנת לאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם הוא מתמודד בתקופה זו. אין רופא/ה פנוי/ה ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד. אני מלא הערכה לצוותים הרפואיים הרופאות והרופאים האחות והאחים וכל אנשי מערכת הבריאות על המסירות הרבה ועל עבודת הקודש שאותה הם עושים. פתרון זה יביא לעבודה יעילה יותר ויסייע לצוותים הרפואיים ולאזרחי המדינה״.

שר הבריאות אדלשטיין: "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר ישראל כץ פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. קבענו שהבריאות מעל הכל! אני שמח שהצלחנו להגיע במהירות לתוצאה הראויה והטובה ביותר האפשרית. מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים, זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה.  זה לא הסוף, אבל זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל, המערכת עם האנשים הכי טובים בעולם, שמקבלת הכרה למקום המגיע לה בסדר העדיפויות הלאומי. זו בשורה לאזרחים, לרופאות ולרופאים ולאחים ולאחיות. סוף להזנחה ודף חדש של השקעה שיצעיד את מערכת הבריאות קדימה!״.

הסתדרות האחיות מסרה: "איננו מכירים את פרטי ההסכם בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לבין שר האוצר ישראל כץ בעניין המחסור  הקשה באחים והאחיות. זה עתה זומנו לפגישה עם שר האוצר על מנת לקבל את מתווה ההסכם ואנו בהחלט מקווים שמדובר בפתרון הולם למחסור עבור האחים והאחיות ואזרחי ישראל. הפגישה תחל בשעה 20:30 במשרד האוצר בירושלים".