שרת התחבורה מירי רגב הזהירה היום (שני) כי "אם כחול לבן ימשיכו להתעקש על תקציב דו שנתי - נלך לבחירות". בראיון בכאן ב' היא גם תקפה בחריפות את יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, ואמרה כי יש להדיח אותה.  

את לא מוצאת היגיון בגישה שאומרת שאין טעם לסגור את המשק בלי נתונים שמסבירים מדוע יש לעשות זאת?
"יש נתונים. אתה רואה את המפה, אתה רואה מה קורה בעולם, אתה לא רוצה להגיע למצב שבו בתי החולים צריכים לקבל גם את חולי הקורונה וגם אלו שגם ככה מגיעים בכל חורף. אם התחלואה תרד נפתח שוב את המקומות. אתה מצפה מיפעת שאשא-ביטון שמונתה על ידי הממשלה... אני מצפה ממנה שהיא לא תבטל החלטות של הממשלה". 

אבל התשובות לא מספקות אותה.
"אז שתשב את ראש הממשלה ותבקש לקחת חלק בדיונים המקצועיים. לא יכול להיות שבמל"ל ובממשלה יושבים שעות על גבי שעות ובסוף מגיעה ועדה שמקבלת החלטות לבטל את החלטת הממשלה". 

כן יכול להיות. ככה זה עובד. תפקיד הפרלמנט הוא לבקר את הממשלה.
"לבדוק איפה יש סוגיות שצריך לבדוק אותן שוב, אבל לא לבטל את החלטות הממשלה. היא לא הייתה צריכה לבטל את החלטת הממשלה בעניינים שבהם גם ככה יש אי ודאות בציבור". 

ח''כ יפעת שאשא ביטון בדיון ועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ יפעת שאשא ביטון בדיון ועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

אז למה צריך את הכנסת בכלל?
"צריך את הכנסת, היא חשובה, הוועדות חשובות. גם אני הייתי יו"ר ועדה, לא תמיד ראיתי עין בעין עם השר שהביא את הצעת החוק, אז שואלים שאלות ועושים התאמות, אבל לא מבטלים החלטות ממשלה. יש כאן ממשלות, אחריות וסמכות".

צריך להדיח אותה?
"כן. טוב החליט ראש הממשלה שצריך להדיח יו"ר ועדה שלא פועל בתיאום עם הממשלה ומקבל החלטות על דעת עצמו". 

אז למה זה לא קרה?
"לא יודעת, אין לי מושג. יש יו"ר קואליציה, יו"ר כנסת וראש ממשלה. אני מתארת לעצמי שהם יבצעו את המהלך בסופו של יום".

בתוך כך, היא גם לא חסכה ביקורת מהמערכת המשפטית: "תפקיד הכנסת לחוקק ולא בית המשפט לחוקק. השופטים צריכים לשקף את הגיוון בחברה הישראלית. אני עוקבת אחרי התחקירים שלך קלמן ושל אחרים על בית המשפט ושמחה על הזכות שניתנה לי להיות חברה בוועדת השופטים. אני מתכוונת לפעול בוועדה בצורה עניינית ומעמיקה כדי להביא בשורה".