היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב הערב (שני) במכתב לפנייתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, שטען כי הוא לא לוקח ברצינות את האיומים על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו.

תגובת היועמ"ש מנדלבליט למכתבו של השר אמיר אוחנה by maariv on Scribd

"קיבלתי את מכתבך בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות והבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם נגיף הקורונה. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס", כתב מנדלבליט.

"פניתי הן לשב"כ והן למשטרת ישראל על מנת לוודא כי ראש הממשלה זוכה לאבטחה ברמה הגבוהה ביותר, הלוקחת בחשבון את מלוא האיומים כלפיו. נחה דעתי כי גורמי המקצוע המופקדים על שמירת בטחונו של ראש הממשלה מכירים את הדברים", הוסיף.

"ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים. גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונפירטיביות משוללות קשר למציאות, אנו לא נירתע מביצוע תפקידנו", סיים היועמ"ש את מכתבו.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, צייץ בנושא: "ביקורת היא לגיטימית, אבל ההתלהמות נגד משרתי ציבור חייבת להיפסק. בימים האחרונים ראינו מופעי השתלחות ברז ניזנרי, ליאת בן ארי ומנדלבליט. שיהיה ברור: מדובר בשליחי ציבור מצויינים שעושים עבודתם נאמנה. הגיע הזמן שפוליטיקאים יפסיקו לחפש אשם תורן בכל פעם שלא נוח למישהו עם שלטון החוק".