בימים אלו של קורונה, בעוד אנחנו המבוגרים ספונים בביתנו, בשפע הזמן הפנוי העומד לרשותנו החלטנו לעלעל בשפע המודעות בעיתון המציעות לנו את כל מנעמי החיים.

נפתח ברב (שמו שמור איתנו) המעיד על עצמו במודעה המשתרעת על פני שטח רחב כי הוא בן ל”שושלת צדיקים ממרוקו שרבים נושעו מברכותיו בהמלצתם של גדולי הדור וסגולות מחז”ל הקדושים והוצאת עין הרע וכישוף”.

שמחנו לגלות כי ניתן להיחלץ מכישוף זדוני ומהעין הרעה של הגורל העיוור בעזרת תשלום ותרומה, והמשכנו בקריאה: “לפתיחת המזל והזיווג, פרנסה ובריאות. לרגל המצב ניתן לקבל שמן מבורך של הרב או קמע עד הבית לשמירה מהמגיפה ומכל המזיקים. ניתן להזמין את הרב לערוך תיקון בביתכם וכן לברך בבתי חולים”.

מודעה בעיתון (צילום: ארכיון מעריב)
מודעה בעיתון (צילום: ארכיון מעריב)

שמחנו או התעצבנו לגלות שעדיין יש בתוכנו רבים המאמינים כי ניתן לרפא מחלות ולהיטיב עם מזלנו בתשלום לכבודו של הבבא. אנחנו כנראה לא ניעזר בהבטחה הזו ונעטה מסיכה ונימנע מיציאות מיותרות מהבית.

אם כבר אנחנו עוסקים בעלעול בדפי המודעות בעיתון, הבה נמשיך ונגלה עוד, למשל, בחור מבקש לעצמו אישה שאת תכונותיה הוא מפרט: “יכולה להיות רווקה או גרושה או אלמנה, ובלבד שלא מעשנת. לקשר רציני בלבד”. הידד! גם אנחנו סולדים מעישון. המשכנו לעיין במודעות השידוכים ושאלנו עצמנו: מהן התכונות הנדרשות ממי שרוצה לבלות איתנו עד סוף חיינו?

עוד דוגמה: גרושה המבקשת להתחתן מחדש מעידה על התכונה הבולטת שלה: “אני רזה”. שתי אחיות דתיות כתבו במודעתן: “אנחנו נאות, בנות 29 ו־30, מעוניינות בתלמיד ישיבה שרק לומד”. כלומר עליו להתנזר מעבודה. כיצד יתפרנסו? על כך הן אינן משיבות במודעה.

שמחנו גם לגלות באמת ובתמים שיש רווקות המעידות במודעה על חולשתן: “בת 31, עם נכות קלה, אבל חכמה, נחמדה ומסודרת עם בית. מצפה לקשר רציני”. יכולנו להמשיך עד אין גבול. שפע של הצעות לכל סוגי הבקשות והדרישות בחיינו האישיים והמקצועיים. ממנכ”ל בחברה ממשלתית ועד מחלק עיתונים. אנא הציצו במודעות הללו ולמדו הכל על חברתנו המגוונת והתוססת.