ירדן עשויה לתמוך הקמת מדינה אחת - ישראלית-פלסטינית - בין הים התיכון לירדן, כך אומר ראש ממשלת ירדן בראיון ל"גארדיאן" הבריטי. לדברי עומאר רזאז, הממלכה ההאשמית רואה מהלך כזה בחיוב ובלבד שהמדינה שתקום תהיה דמוקרטית ושני העמים יקבלו זכויות שוות. 

"אתה סוגר את הדלת על פתרון שתי המדינות, אז אני בהחלט יכול לבחון בחיוב את ההצעה של מדינת אחת דמוקרטית", אמר רזאז. "אבל אף אחד בישראל לא מדבר על זה, ואנחנו לא יכולים ליפות את מה שהם עושים. מי מדבר על מדינה אחת? הם מדברים על אפרטהייד בכל מובן". 

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי הוא קורא לאנשים בישראל לומר 'כן, בואו נרד מפתרון שתי המדינות, הוא לא ישים', "אבל בואו נעבוד ביחד על פתרון של מדינה אחת דמוקרטית". 

הראיון עם רזאז מתקיים על רקע הרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל ריבונות בחלקים מיהודה ושומרון ובקעת הירדן, מהלך שלדבריו יגרום לגל חדש של קיצוניות במזרח התיכון. "כפי שאנחנו רואים את זה, כל דבר שהוא פחות מפתרון שתי המדינות ידחוף לא רק את ירדן, הפלסטינים וישראל, אלא את האזור והעולם כולו - לכאוס", הסביר. 

"אנחנו נגד צעדים חד צדדיים ונגד הסיפוח", אמר רזאז, ומבהיר כבר עכשיו שארצו לא תקלוט את הפלסטינים ותהפוך למדינהה פלסטינית, כפי שגורמים בימין הישראלי גורסים שצריך להיות. "לא נאפשר טרנספר של פלסטינים לשטחנו ולא נהפוך ל'פלסטין'. גם לא נוותר על היותה של ירדן על האחריות שלה למקומות הקדושים בירושלים. שלושת הדברים האלה ברורים לנו".