צפי לתגובה בצפון: מארגון חיזבאללה נמסר היום (שלישי) כי איש הארגון, עלי כאמל מוחסן ג'וואד, נהרג אמש בתקיפה שיוחסה לישראל בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק. יש לציין כי המזכ"ל חסן נסראללה, הודיע כי הרוגים השייכים לארגון במהלך המתקפה האמורה או כל תקיפה אחרת המיוחסת לישראל בסוריה, תוביל לתגובה מצידם בגבול לבנון. 

כזכור, הבוקר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי במהלך התקיפות האוויריות סמוך לבירה דמשק, נהרגו חמישה מאנשי משמרות המהפכה האיראניות ועוד שבעה חיילים סורים נפצעו.

סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו באזור דמשק. יעדי התקיפה הוגדרו כ"יעדי עומק". רשת "אל ערביה" ייחסה את התקיפה לישראל. מסתמן כי היעדים היו מחסני אמל"ח בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, על אף שחלק מהדיווחים העריכו כי ייכן ומדובר בניסיון חיסול לבכירים איראיניים השוהים כעת בסוריה. כמו כן, דווח על תקיפה באזור קוניטרה.

תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

לפי כתב SANA, ישראל שגרה מספר טילים מהגולן למרחב האווירי של דרום-דמשק. ההגנה האווירית נטרלה את רב הטילים והתקבל אישור לשבעה חיילים סורים פצועים.

בתחילת החודש שישה פעילי מיליציות פרו-איראניות, בהם ארבעה אזרחים סורים, נהרגו בשתי התקיפות במחוז א-סווידא שבדרום המדינה ובמחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, אשר יוחסו גם הן לישראל. לפי הדיווח, יעדי התקיפות היו, בין היתר, עמדות של כוחות המשטר והמיליציות האיראניות בכפר על עבאס שבאזור אל-בוקמל, מזרחית לדיר א-זור.