הנהלת בנייני האומה בירושלים, שספגו הפסדים גבוהים עקב הפסקת הפעילות והכנסים בעקבות משבר הקורונה, חשפה אתמול את תוכנית הפיתוח של המרכז, המהווה חלק מפרויקט בנייני האומה 2030.

מדובר בתוכנית מרשימה, הכוללת השקעה של 800 מיליון שקל, במטרה להפוך את בנייני האומה למרכז הקונגרסים הגדול במזרח התיכון.
התוכנית כוללת את הרחבת מרכז הקונגרסים לשטח של 55 אלף מ"ר, כולל הרחבת האודיטוריום, שמקומות הישיבה בו יוכפלו ל־6,000. עוד מתוכננות הקמת שטחי תערוכות ואולמות תצוגה רב־תכליתיים בשטח של 9,000 מ"ר ובניית שלושה בתי מלון ברמה של ארבעה וחמישה כוכבים, הכוללים 800 חדרים בשטח של 70 אלף מ"ר.

מו כן, התוכנית כוללת פרויקט מסחרי של שני מגדלי משרדים בשטח של 120 אלף ו־130 אלף מ"ר, עם שטחי מסחר ופנאי בהיקף של 35 אלף מ"ר. לבסוף יוקם במקום מתחם לדיור מוגן בשטח של 25 אלף מ"ר. שטחו הכולל של מגרש בנייני האומה עומד על 43 דונם והוא ממוקם בכניסה לירושלים. המרכז נמצא בבעלות הסוכנות היהודית (75%) ועיריית ירושלים (25%).

כל האולמות וחדרי התערוכות ייבנו ויאובזרו בטכנולוגיה חדישה ומתקדמת, באקוסטיקה וביכולת גמישות מקסימלית. האדריכלים האחראים על תכנית הפיתוח של בנייני האומה ירושלים הם חברת Populous וגולדשמידט ארדיטי בן נעים. "מרכז הקונגרסים יהפוך לגדול ביותר במזרח התיכון", מסרה מנכ"לית בנייני האומה מירה אלטמן. "תוכנית הפיתוח תהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור ירושלים, ותציב את העיר בקדמת הבמה העולמית בכל מה שקשור לאירוח תערוכות וקונגרסים בינלאומיים".