ביולי 1960 התארח לראשונה הזמר האמריקאי צ'אבי צ'קר בתכנית הטלוויזיה הפופולארית של המגיש דיק קלארק – "אמריקן בנדסטנד" בה התארחו כל כוכבי התקופה והציגו את הפזמונים הכי חדישים ולוהטים ששיגעו את בני הנוער בפרט ואת אמריקה והעולם בכלל. 

באותה תכנית ביצע צ'קר לראשונה את השיר The Twist, שיר רוק'נרול שכתב והלחין מוזיקאי הבלוז האנק בלארד כבר בשנת 1958 (אך גרסתו של בלארד לא הצליחה כל כך). צ'קר, שעמד על הבמה בחיוך עצום, התחיל לפזז ולרקוד בתנועתיות זריזה כשהוא מנענע את האגן וקורא לתנועותיו על שם השיר – ריקוד "הטוויסט".

מאז אותו ערב בו הופיע צ'קר עם השיר, החלה תופעת "הטוויסט" לחלחל לכל מקום בעולם כשמיטב הזמרים, הזמרות והלהקות, גם כאלה שלא היו מזוהים עם סגנון הרוק'נרול, "נדבקו" בשיגעון והקליטו שירי טוויסט, בהם אלביס פרסלי, קליף ריצ'ארד, קוני פרנסיס, ג'וני האלידיי הצרפתי ואשתו הזמרת סילבי ורטאן, אדוארדו ויאנלו האיטלקי ואפילו כוכב הזמר והקולנוע ההודי ראג' קאפור.

צ'קר, שזכה לכינוי "מלך הטוויסט" הקליט לאורך השנים עשרות שירי טוויסט בראשם בלט Let’s Twist Again שהפך לשיר דגל עבורו (וכיכב אצלנו גם בסדרת סרטי "אסקימו לימון"). בשנת 1965 הגיע להופעה היסטורית בישראל, שהפכה אף היא באותן שנים למעצמת טוויסט לא קטנה כשאמנים כמו יהורם גאון ("זה נדבק"), אריק אינשטיין ("הבטחת שתבואי"), שלישית גשר הירקון ("אל תכעסי, זה לא אסון!"), דליה עמיהוד ("איזה בן אדם"), הגשש החיוור ("התנצלות"), להקת פיקוד מרכז ("טוויסט מולדת"), זהר ארגוב ("ילדה חיכיתי שנים") ולהקת "בנזין" ("יום שישי את יודעת") הקליטו שירי טוויסט. אגב, גם שירם של סטטיק ובן אל – "זהב" הוא דוגמא מצוינת לסגנון זה.

בפודקאסט הנוכחי של "מילים ולחן" חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר אל התופעה שהרקידה את העולם בסיקסטיז ואל להיטי הדגל הלועזיים שלה, כשבין המשתתפים, מלבד השמות שהוזכרו לעיל, גם הביטלס, פאט בון, סאם קוק, ריי צ'ארלס, "האחים בלוז" ועוד רבים וטובים.