נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיים הלילה (בין שלישי לרביעי) את התדרוך הראשון לתקשורת על המאבק בקורונה מאז חודש אפריל, אז היה נתון לביקורת וללעג מאחר שהציע להשתמש בחומרי חיטוי נגד הנגיף. הוא אמר במהלך התדרוך כי מצב המגפה בארה"ב "יהיה רע יותר לפני שיהיה טוב יותר". 

בנוסף קרא לציבור האמריקני לעטות מסכות אם הוא לא יכול לשמור על הנחיות הריחוק החברתי, כדי להימנע מהתפשטות הנגיף הקורונה. "עטו מסכה, השיגו כזו", אמר טראמפ בתדרוך לתקשורת שקיים בבית הלבן. "בין אם אתם אוהבים את המסכה או לא, יש להן השפעה". 

מדובר בשינוי כיוון מצד טראמפ, שסירב בעבר לקדם את השימוש במסיכות. שלשום חל מפנה בנושא המסכות - כשהוא העלה לטוויטר תמונה שלו עם מסכה שחורה וכתב: "אנחנו מאוחדים במאמץ שלנו לנצח את הנגיף הסיני הבלתי נראה, והרבה אנשים אומרים שלעטות מסכה, כשאי אפשר לשמור מרחק, זה פטריוטי. אין אף אחד יותר פטריוטי ממני, הנשיא האהוב שלכם".

מגפת הקורונה בארה"ב ממשיכה לגבות קורבנות וביממה האחרונה נרשמו יותר מ-1,000 מקרי מוות מהנגיף. מדובר בעלייה היומית הגבוה ביותר במספר המתים מאז תחילת יוני. מתחילת ההתפרצות, כ-142 אלף אמריקנים מתו כתוצאה מהמגיפה, ומומחים מזהירים כי המספר צפוי לזנק בשל עלייה במספר המאושפזים בארצות הברית.