ס', סטודנטית לעבודה סוציאלית שחוללה הלילה (רביעי) סערה כשעלתה על סמל המנורה שמחוץ למשכן הכנסת והתערטלה, העניקה הבוקר ראיון ראשון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. בשיחה השתתפו גם ברק סרי ואיתן כבל.

יוכפז: מה שלומך?
"בסדר, היה לילה מטלטל האמת".

יוכפז: למה?
"וואו, איזה הפגנות, כמה מפגינים. היום בבוקר גם הייתה התקדמות עם המשא ומתן של העובדות הסוציאליות".

יוכפז: סטודנטית לעבודה סוציאלית?
"כן, אני סטודנטית. הנה הגענו, כמובן לא בזכותי, אבל כשחושפים חזה יותר שמים לב למה הולך. אפילו שכבר 19 יום לא היו שירותי רווחה, ילדים יכלו לעבור אונס, נשים - איומים על חייהן, אנשים מבוגרים".

דוידוב: למה עשית את זה? ייאוש?
"מה פתאום ייאוש, ההפך. אני לא חושבת שגוף האישה הוא דבר מבזה, אני חושבת שראש ממשלה שמואשם בפלילים זה דבר מאוד מבזה. שוב, זה גם לא, וואלה אם המשטרה הייתה אומרת לי משהו, עוצרת אותי – סבבה. אבל הנה, עובדה".

דוידוב: אבל למה ככה?
"כי הנה תראו, אתם מדברים איתי ברדיו על הבוקר, למה? בגלל השדיים שלי, מטורף".

סרי: מאבק העו"ס הוא חשוב מאין כמותו אין על זה חולק, השאלה מה את אומרת לאנשים? ליברמן אמר שהמעשה הזה מחליש את המחאה, פוגע בהרבה אנשים.
"לא אכפת לי כל כך מה אנשים שלא מכירים אותי חושבים עליי, אבל אם נתייחס לעובדות, וואלה אני לא חושבת שזה מבזה. אני חושבת שנשים משלמות בגופן, בחייהן, בשביל המדינה הזאת, לא רק נשים גם גברים. אני מייצגת את עצמי, לא את המחאה, לא את העובדים הסוציאליים".

יוכפז: אני שואל אותך, כשעלית על הפסל הזה הבנת את ההשלכות של הצעד? מה הוא מסמל? שזה אולי פוגע באנשים?
"אני אישה שעברה כל מיני דברים בחיים שלה, כל מיני פגיעות, היו לי עובדים סוציאליים שטיפלו בי ולכן הלכתי ללמוד את המקצוע הזה. להגיד שגופי, איתו נולדתי, פוגע במישהו? זה בעיני מאוד צבוע. כי עו"ס חוטפות מכות, ילד בן תשע נאנס השבוע ולא הייתה עו"ס שתהיה לגבות עדות כי שר בלי תיק מקבל 50,000 שקל ועו"ס עם 500 תיקים מקבלת 5,500 שקל".

סרי: אני חוזר ואומר שהמאבק חשוב מאין כמותו, אבל לא חשבת שבכך שאת עולת מעורטלת על פסל שחשוב להרבה אנשים את פוגעת בהם?
"לא , חד משמעית לא. המאבק הוא מאבק של המון אנשים, יש המון ייצוגים של המון דברים, אני לא מייצגת את המאבק. אני מייצגת אותי, ואת הגוף שלי, והחזה שלי הוא אינו ביזוי לסמל המדינה ודרך אגב, המנורה מחוץ לכנסת היא איננה המנורה ההיסטורית - היא נמצאת בתוך רחבת הכסת".

כבל: אם יורשה לי, אני לא הייתי ממליץ לעשות את זה.
"בגלל זה לא שאלתי אתכם, אתם מבינים?".

כבל: את צודקת אבל יחד עם זאת, זה לא בפעם הראשונה, תחושה שנעשית, יש מי שיאמר, פרובוקציה ששמה נושא...
"הריאיון הזה מאוד עוין, זו לא הייתה פרובוקציה ואני מפסיקה אותו עכשיו, תודה רבה".