אחרי 17 ימים של מחאות, הגיעה הבוקר (רביעי) לסיומה שביתת העובדים הסוציאליים, לאחר שהוסג הסכם עם משרד האוצר. מפרטי ההסכם עולה כי הצדדים הסכימו לרפורמה במבנה השכר, כך שבחודש יולי 2021 תשולם הפעימה הראשונה לשכר המעודכן, סכום כולל של 200 ציליון שקלים. הפעימה השנייה תקרה אשר הסכמי השכר במשק ייפתחו, והעובדים הסוליאליים יוחרגו ויקבלו פעימה ייעודית. 

בנוסף, העובדים הסוציאליים קיבלו את הצעת שר האוצר ישראל כ"ץ מאתמול, לפיה יוקצו 70 מיליון שקלים לשנה לאבטחה ומוגנות. כמו כן, כל העו"סים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 11,000-9,000 שקלים.

ההסכם הושג לאחר שאמש נרשמה התקדמות במגעים בין הצדדים, במשא ומתן בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ושר הרווחה איציק שמולי.

פגישת שר האוצר ושר הרווחה עם יו''ר ארגון העובדים הסוציאלים, אתמול (צילום: דוברות ההסתדרות)
פגישת שר האוצר ושר הרווחה עם יו''ר ארגון העובדים הסוציאלים, אתמול (צילום: דוברות ההסתדרות)

שר האוצר כ"ץ בירך על סיום שביתת העובדים הסוציאליים: "כפי שהבטחתי לא נשאיר אך אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדים הסוציאליים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו. סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם".

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות, ענבל חרמוני: "מדובר בהסכם פורץ דרך. אני גאה בעובדות/ים על מאבק נחוש ומלא השראה, ומודה ליושב ראש ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על העמידה האיתנה והבלתי מתפשרת לצידנו. הערכתי ותודתי לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מר איציק שמולי, על תמיכתו במאבק ובדרישותינו, ופועלו לקידום הסכם, למן היום הראשון, ולשר האוצר מר ישראל כ"ץ וסגן שר האוצר מר יצחק כהן על מעורבותם עד להצלחה. תודתי גם לצוות במשרד האוצר על היכולת לגשר על הפערים ולקחת חלק ביצירה משותפת של שינוי במקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. למען העו"סיות, למען הפונים לשירותים החברתיים ולמען החברה הישראלית כולה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עשינו צעד משמעותי כדי לטפל בעוול אך האתגר האמיתי עדיין לפנינו. לעובדות ולעובדים הסוציאליים תפקיד חשוב בהגנה על חוסנה של החברה הישראלית, בייחוד בתקופת המשבר הנוכחי. העלייה בפניות לשירותים הסוציאליים ולבריאות הנפש, היא עדות נוספת למצוקה הגדולה שהגיעה לכל שכבות האוכלוסייה. ההסכם החדש עוזר להבטיח את זכויותיו של ציבור עובדים מסור שעושה לילות כימים כדי להושיט יד לכל האנשים שזקוקים לכך. יישר כוח ליו"ר איגוד העו"ס בהסתדרות, ענבל חרמוני, ולכל השותפות והשותפים למאבק על הנחישות ועל האחריות שהפגינו לאורך הדרך. תודה לשר האוצר, שר העבודה והרווחה וסגן שר האוצר על שיתוף הפעולה ועל הפתיחות שגילו כדי לגבש את ההסכמות. סולידריות וגילוי אחריות ימשיכו לסלול את דרך היציאה מהמשבר".

השר שמולי, אמר בכאן ב' כי "עובדים סוציאלים לא יכולים לעבוד בשכר רעב ובחוסר מוגנות. אני כשר האחראי לא מוכן להשלים עם זה. המאבק והניצחון הזה הוא קודם כל שלהם".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב להבכם בטוויטר: "אני מברך על ההסכמות החשובות עם העובדים הסוציאליים. במדינה מתקדמת, מגיע שכר הגון ותנאי עבודה הולמים למי שעובד עם אוכלוסיות מוחלשות. מגיעה מילה טובה לשר האוצר ישראל כ"ץ ולצוות משרד האוצר שפעלו בנושא, ולשר איציק שמולי שנאבק וליווה את התהליך. כמו שהבטחתי לעו״סים שפגשתי במשרד ובשטח בימים האחרונים - נמשיך ללוות אתכם עד להסדרה מלאה".