משרד החקלאות הגיש היום (רביעי) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום על השארת כלב בתוך הרכב בימי הקיץ, באופן המסכן את חייו. בכתב האישום נטען, כי הנאשמת, בשנות ה-30 לחייה, תושבת חיפה, הגיעה לקניון שערי הצפון, ביחד עם הכלב שבבעלותה. היא החנתה את רכבה בחניון והלכה לקניון, בעודה מותירה את הכלב שבבעלותה לבדו ברכב לא מונע וללא שתייה זמינה.

הכלב שהה לבדו ברכב הסגור במשך כ-45 דקות, כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה על 33 מעלות צלזיוס. עוד נטען שרק הודות לערנותו של עובר אורח, האירוע לא הסתיים באסון. העד למקרה דיווח על המקרה ועד מהרה הגיע למקום אנשי צוות של כבאות והצלה, שפרצו לרכב על מנת להציל את חייו של הכלב. 

הנאשמת הגיעה לרכבה בחלוף שעה מרגע עזיבתה, רק לאחר שהמשטרה יצרה עמה קשר. בכתב האישום, גם ביקש משרד החקלאות להגביל את הנאשמת מלהחזיק כלבים בעתיד.

במשרד החקלאות התריעו, כי הקיץ הישראלי מגיע אלינו בכל שנה במלוא הדרו, וכך גם הטמפרטורות המזנקות. השמש הקופחת גורמת לטמפרטורה של חלל הרכב לעלות במהירות, כך שכ-80% מעליית החום מתרחשת כבר ב-30 הדקות הראשונות של השהייה ברכב סגור והטמפרטורה בתוך הרכב עלולה להגיע לכ-50 מעלות בתוך כ-20 דקות. עוד התריעו במשרד החקלאות שהשארת בעל חיים בתוך הרכב עלולה להיות עבירה פלילית.