יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) התייחס הבוקר (רביעי) בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון, 104.5FM, להתערטלות בפומבי של המפגינה על המנורה בכנסת. "ראש הממשלה מבזה את סמלי המדינה בכל פעם שהוא צועד לבית המשפט", אמר יו"ר יש עתיד-תל"ם. "אני לא מתעלף מזה שמתפשטים בפומבי אבל זו לא הבעיה, כי הכל לגיטימי פה, מותר לרסק חוקי יסוד וראש ממשלה יכול לכהן עם כתבי אישום, אבל חס וחלילה אם יראו למישהי את הציצי המדינה תיגמר פתאום וכולם מזועזעים. אם אסור לבזות את סמלי המדינה, אז איפה היינו שראש הממשלה עמד בבית משפט וביזה את סמל המדינה.  זו התקפה של נאשם בפלילים על מערכת המשפט". 

על חוק ההסמכה שצפוי לעלות היום אמר לפיד: "מישהו מאמין להם אחרי 14 שהוא ראש ממשלה ופתאום הם מודאגים.  בחוק אין אפשרות לראש ממשלה לכהן עם שלושה כתבי אישום פליליים הוא לא מתפקד . אתמול נתניהו שם מסיכה על הפסל של הרצל בלשכת ראש הממשלה ואמר לכולם שחובה ללכת עם מסיכות. ואז עו"ד הדין שלו אמר שצריך לדחות את המשפט כי לא ניתן לקיימו  עם מסיכות -איזה טרלול. בבוקר תלבשו מסיכות ובצהריים הנאשם נתניהו אומר לא ניתן לחיות עם מסיכות. המדינה מתפרקת אין יותר כישלון  מהטיפול שלו בקורונה. יום כן יש מסעדות, יום אין, אנחנו עם מיליון מובטלים.  יש משבר לא מנוהל ולא מטופל. 

אם נתניהו יקרא לך עכשיו לקבינט קורונה מצומצם תשקול?
"אני לא אשב עם נתניהו לעולם עם כתבי אישום. מה צריך עוד שרים? זו הרעה החולה 36 שרים ועוד סגני שרים. אנשים על גשרים ובהפגנות אומרים לממשלה לכו לעבוד.  היום עולה חוק הסמכה שאומר לא צריך כנסת, כדי שיפעת שאשא ביטון לא תוכל לתפקד.  אין לזה מקום בדמוקרטיה ישראלית. אני לא מתלהב שעומדים על מנורה ומתפשטים אבל זו הבעיה? או ראש ממשלה שהפסיק לתפקד?  אני מסכים עם השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שהממשלה לא מתפקדת.  הממשלה מתעלמת מנתונים זה עסק כמותי. רוב המוחלט של הממשלות תקפדו יותר טוב ולכן יש התרסקות במדינה.  נתניהו לא יודע לעבוד בצוות, לא יודע לפרגן ולהעצים אנשים. תסתכל הוא נשאר בלי אנשים חזקים".