בני נוער פנו לח"כיות מפלגת כחול לבן בבקשה שיסייעו להם להמשיך את פעולות תנועות הנוער, שכן כעת מחצית מתקציבן צפוי להיות מקוצץ בשל עניינים בירוקרטיים. הח"כיות פנו היום לשר האוצר בנידון. 

אחת מהנערות שמחו בהפגנת תנועת הצופים מול הכנסת בשבוע שעבר, פנתה היום לח"כ מיכל קוטלר וונש בנושא תקצוב פעילות החינוך הבלתי פורמלי. הצופים היא אחת מתנועות נוער רבות אשר חוששות מקריסתן הכלכלית לאחר ביטול פעילותן בשנת הפעילות הנוכחית, וחוסר תקצוב מהממשלה – על כך מחו כאמור בשבוע שעבר. 

מיכל קוטלר וונש, מיקי חיימוביץ, תהילה פרידמן, עינב קאבלה והילה שי-ואזן כתבו היום לשר האוצר ישראל כץ מכתב משותף בנושא הפגיעה הכלכלית שצפויות לספוג תנועות הנוער בשל עניינים בירוקרטיים – תקציב התוספות של תנועות הנוער טרם הועבר למשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, מה שפוגע בחצי מתקציבן, ומעלה בספק את המשך פעילותן החינוכית הסדירה לאחר הפגיעה הקשה שספגו ממשבר הקורונה ומההשבתה של פעילותן שגררה גם הפסדים כספיים.

מיכל קוטלר־וונש  מכחול לבן (צילום: לירן שמש)
מיכל קוטלר־וונש מכחול לבן (צילום: לירן שמש)

הח"כיות מציינות כי הן רואות חשיבות גבוהה בפעילות הערכית והחינוכית של תנועות הנוער ומבקשת משר האוצר לפעול להסדרת תקציב תנועות הנוער בין המשרדים, כדי שלא ייפגעו בני הנוער מהכשל הבירוקרטי הכרוך בתקציב. 

קוטלר וונש מסרה: "מודה לחברותיי שנאותו להצטרף לפנייתי לשר האוצר ללא היסוס בעקבות פנייתם החשובה של נציגות ונציגי תנועות הנוער, דור העתיד של מדינת ישראל. תנועות הנוער מהוות בסיס ערכי וחברתי ומבטיחות את חוסנה של החברה הישראלית. אסור לפגוע בפועלן, תמיד ובעת הזו בפרט".