המועצה המקומית דרבין, לא רחוק ממלבורן, אוסטרליה, שוקלת לנקוט בצעד מפתיע נגד חתולי העיר: הטלת עוצר לילי על חיות המחמד, בניסיון למנוע מהן לטבוח בציפורים ובבעלי חיים יחודיים ליבשת. לאחרונה הפיצה המועצה סקר לתושבים בניסיון לגייס את תמיכתם בעוצר חתולים לילי משבע בערב עד שבע בבוקר, לאחר שסקר קודם עליו השיבו 269 תושבים העלה כי מחציתם מאמינים שעוצר כזה יהיה "אפקטיבי מאוד". 

דרבין מצטרפת ליותר מתריסר רשויות מקומיות במדינה שהחילו עוצר לילי על חתוליהן, וגם הארגונים לרווחת בעלי החיים שפועלים במדינה תומכים במדיניות זו, מאחר שמיליוני ציפורים ייחודיות לאוסטרליה נטבחות מדי שנה על ידי חיות מחמד. בדרבין לבדה הוגשו לא פחות מ-279 תלונות על מטרד או מפגע שקשורות לחתולים בשנה האחרונה.

צייד מסוכן בפעולה (צילום: רשתות חברתיות)
צייד מסוכן בפעולה (צילום: רשתות חברתיות)

גם ארגון "חיות הבר של ויקטוריה" דיווח כי בשנה האחרונה התקבלו בארגון 67 תלונות על תקיפות חתולים בדרבין לבדה, ו-757 מקרים ברחבי המדינה. מנכ"לית הארגון, מגאן דווידסון, אמרה כי "כמובן שמדובר רק במקרים בהם היו עדים לכך שחיות הבר הותקפו על ידי חתולים. זהו חלקיק זעיר ממספר החיות שמוצאות כך את מותן מדי שנה. אנו תומכים ברעיון העוצר על חתולים בכל ליבנו".

בכירה נוספת בארגון הוסיפה כי העוצר מגן גם על החתולים עצמם מפני תאונות דרכים, תקיפות כלבים וקרבות עם חתולים אחרים. "לאותם אנשים שמודאגים מהעוצר אין ממה לחשוש, חתולים יכולים לחיות חיים שמחים, מלאים ומספקים בתוך הבית, אם הם מקבלים מספיק גירויים, פעילות גופנית ותשומת לב מהבעלים שלהם". 

גם שומר היערות המקומי תומך ברעיון וסיפר כי העוצר הלילי צופוי להציל חיות בר רבות. "לחיות הבר יש מספיק אתגרים גם בלי ניסיונות הציד של חתולי המחמד", אמר. "יש כאן הרבה תושבים שכבר סוגרים את החתולים שלהם בלילה, וזה עובד".