הנהגת ההורים הארצית צפויה לקיים הערב הפגנה המונית נגד סגירתן הצפויה של מסגרות הקיץ כבר במהלך השבועות הקרובים. המפגינים טוענים כי עד כה לא צוינה סיבה אחת אמיתית, לדבריהם, שמוכיחה כי סגירת המסגרות הללו תסייע למאבק בקורונה. ההפגנה תתקיים ב־19:00 וכותרתה היא "די למשחק בילדים!". לטענת ההורים, החלטות הממשלה בדבר קיומן או אי־קיומן של פעילויות חינוכיות, "הן בגדר משחק ואינן מבוססות או הגיוניות". 

לטענת מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, "שום ספין ושום נתון פיקטיבי לא ישנו את העובדות. העלייה בתחלואה בבתי הספר ובגנים במסגרת בית הספר של החופש הגדול היא זעומה עד אפסית. לעומת זאת, לגזור על כמיליון הורים לשבת בבית עם ילדיהם הרכים במקום לנסות ולפרנס את משפחתם בימים טרופים אלו, זה אקט חסר אחריות שנובע מפופוליזם, מתחושות בטן שגויות ומאי־קריאת המציאות". 

הנהגת ההורים הארצית מציינת כי ההפגנה תתקיים על פי הנחיות משרד הבריאות. ההחלטה למחות היום התקבלה מתוך חשש כי זה עשוי להיות היום האחרון של מסגרות הקיץ, שעל פי ההערכות, ייסגרו כבר בתחילת השבוע הבא.

יצוין כי ההחלטה בנושא אמורה הייתה להתקבל מוקדם יותר השבוע, אך סוכם שתתקבל רק בסיום שבוע הפעילות. על פי החשש של ההורים, השרים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, עלולים להודיע כבר היום כי החל מהשבוע הבא ייסגרו כל מסגרות הקיץ, כולל הקייטנות של החופש הגדול. 

עוד יצוין כי שר החינוך יואב גלנט תומך בהורים הזועמים ואתמול הדגיש בנאומו במליאת הכנסת כי "אין הצדקה לסגירת מוסדות החינוך. שיעור הילדים הנדבקים הוא פחות משליש מחלקם באוכלוסייה. בתי הספר של החופש הגדול הם אינם מוקד הדבקה".-