מתמודדים עם אתגרי התקופה: משבר הקורונה נגע בחיי כולם, וגרם בין היתר למשבר כלכלי, אך גם למשברים נפשיים ורגשיים הנגזרים ממנו. מאזינים עלו לשידור בתכניתו של אלון גל ב-103FM, וביקשו את עצתו המקצועית כיצד ניתן להתמודד עם בעיית הכעס בצל המשבר והקשיים החדשים שנוצרו בחיי היום יום. כמו כן, מאזינה עצאמית התייעצה כיצד לצלוח את האתגרים הכלכליים בתקופה הקרובה. כל התשובות בפנים. 

אני עצמאית, וכל חיי הצלחתי להשיג את יעדיי. אני אדם שאוהב עבודה ואעשה הכל בשביל לכלכל את עצמי. כל חיי הרווחתי טוב, ואפילו עזרתי להוריי ולחבריי ככל יכולתי. לפני כשש שנים החלטתי להביא ילד לעולם, ולאט־לאט נגמרו כל חסכונותיי. עם השנים הכנסתי פחתה, וההוצאות כמובן גדלו. בעקבות כך, החלטתי לקחת הלוואה שהייתה נראית לי מאוד מפתה, וכך לקחתי הלוואות נוספות והמשכתי לכבות שריפות נקודתיות. כדור השלג התגלגל לו. אני לוקחת אחריות מלאה על מצבי, זאת הייתה אחת הטעויות הגדולות שעשיתי. בשלב מסוים מצאתי את עצמי בחובות עצומים של 320 אלף שקלים, שצמצמתי עד שהגיח לחיינו וירוס קורונה. לא שילמתי דמי שכירות כמעט חצי שנה, וכך גם מסים וחשבונות. המשפחה הנהדרת שלי מדהימה, אך מצבם הכלכלי גרוע משלי, ואין אפשרות לבקש מהם עזרה. אני מתביישת במצב שאליו נקלעתי. ניסיתי להגיע עם הבנקים להסדרים אך ללא הצלחה. מה לעשות? 
מערכות ההלוואה כל כך מתוחכמות, יודעות לשווק, עצומות וחזקות, כך שזה נראה הכי לגיטימי בעולם לקחת הלוואה. צריך להבין שהמערכות האלה הן בכל מקום ובכל רגע. הארגונים האלה עושים את עבודתם נאמנה והם חזקים, ולכן זה הגיוני להיחשף להלוואות האלה. את לא לבד. אגיד משהו לא פופולרי: אני לא חושב שאת צריכה למות בגלל חובות שיצרת מהלוואות. בניגוד למה שאנו חושבים, החברות הללו עובדות לפי חישוב סיכויים, כלומר איזה אחוז מהאוכלוסייה לא יחזיר את ההלוואות. את חייבת קודם כל להבין את הרעיון: נתנו לך הלוואות, לא ביצעת שוד בנק. באת לבנקים ואמרת שאת לא יכולה להחזיר, אך הם לא משתפים פעולה. אני במקומך הייתי מגיע עמם להסדר כך או אחרת”. 

אני לא אדם עצבני באופן טבעי, אבל אני סובל ממצבי רוח שעלולים להשתנות בשנייה, ואני מסוגל להתפרע בבת אחת בלי כל התראה מוקדמת. למדתי פעמים רבות לבלום את עצמי ברגעי הכעס, ואני נוטל כדורי הרגעה בתקווה שזה יעזור. על אף הטיפול וההכרה בבעיה, יש לי רגעים שאני לא שולט בעצמי, ואני נוטה להיעלב כשאני לא זוכה לכבוד מסביבתי החיצונית. כיצד אוכל לשלוט בכעס? 
“נורא קשה להודות בפני עצמך ובפני חבריך שיש לך בעיה שאתה לא בשליטה עליה. באשר לבעיית הכעס, אפשר לאבחן אותה מאוד בקלות. כשאתה סובל מהתקפי עצבים ואוגר אותם בפנים, כל פעם כזאת קורית בגלל עלבון. תיארת שאתה נעלב כשאתה חש שלא מכבדים אותך. איזה אדם ירגיש רע כשלא מכבדים אותו? אדם שהדימוי העצמי או התחושה הפנימית שלו בקשר לעצמו הם נמוכים, ואז מספיק שמישהו אומר לך משפט, במיוחד האנשים הקרובים אליך, ואתה מרגיש שלא רואים אותך, ואז אתה חש עלבון. במערכת היחסים עם זוגתך למדת לבלוע את העלבון, אבל זה לא פתרון. אתה צריך לא להיעלב באופן טבעי - תבין שאף אחד לא בא על חשבונך. גם אם אדם מתנהג בצורה מסוימת, זה לא אומר עליך כלום. תייצר הפרדה בין עצמך לבין התנהגות הסביבה החיצונית שלך”. 
 
אני עובד הרבה שנים בחברה גדולה מאוד בענף שבו אני מתעסק ואחראי על עובדים. אשתי עצמאית, והיא בתחילת דרכה. אני מרוויח סכום כסף מכובד ומכניס לקוחות רבים לעסק, אך הטיפול בלקוחות מקשה עליי לטפל בעובדים. ביקשתי ממעסיקיי שיעלו לי את המשכורת, אך הם סירבו, ובמקום רצו להכניס אותי כשותף בחברה. הענף והתחום שלי מאוד בטוחים, ולאחרונה קיבלתי הצעה המדירה שינה מעיניי. קולגה שלי באותו ענף בתחום אחר שאל אותי אם ארצה לפתוח אצלו חברה, לבנות את כל המערך ולקבל שכר גבוה יותר משכרי כיום. במה לבחור?
“אני מבקש ממך שתעצום עיניים, קח נשימה עמוקה, ותחשוב מה הדבר הנכון עבורך. האם זה להישאר או לעבור? מה הלב שלך אומר לך? מה האמת הפנימית שלך אומרת לך? על פי התיאור שלך, אתה מרגיש שאתה צריך לעבור מקום. מהדברים שלך ניתן להבין שבמקום העבודה שלך יש תקרת זכוכית, ומשהו אומר לך שאתה רוצה לשבור אותה”.