נציגי רשות שדות התעופה, המועצה לביטחון לאומי, משרדי הבריאות והתחבורה היו אמורים להיפגש היום (חמישי) במטרה להתחיל בעבודות המקדימות במכרז לשכירת חברה פרטית שתקים מעבדות בדיקת וירוס מהיר בשדה התעופה בן גוריון.

"הדרך היחידה לפתוח את השמיים בישראל היא להקים מעבדות לבדיקת וירוס בשדה התעופה", אמר דובר רשות שדות התעופה. למרות שהתוכנית טרם אושרה, הוא אמר כי הרשות מכינה את המכרז ומתכננת להעסיק ולבנות את התשתית הדרושה, כך שכאשר יינתן אישור, ניתן יהיה לפתוח את שדה התעופה באופן מיידי.

בעלון "בית שמש" ציטט את נשיא אחת החברות שצפויות להגיש הצעה להקמת המעבדות, והסביר את התהליך עבור מטיילים ישראלים: 72 שעות לפני טיסתם, הנוסעים ייבדקו לאיתור נגיף קורונה באחת מתחנות הבדיקה, ויקבלו את התוצאות בטלפון הנייד. אם תוצאות הבדיקה של המטיילים יהיו שליליות לנגיף, הנוסעים יוכלו לנסוע לשדה התעופה, שם תבוצע בדיקה שנייה. התוצאות יתקבלו על ידי המטיילים עם הגעתם ליעדם, כך שיוכלו להציג שתי בדיקות שליליות.

נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

עבור זרים המעוניינים להיכנס לישראל, אמר דובר כי המבקרים יגיעו לשדה התעופה וייבדקו מיד. לאחר מכן הם ייכנסו לבידוד של כ-24 שעות בזמן שהם ממתינים לתוצאותיהם. אם תוצאות הבדיקות שליליות הם יוכלו להמשיך בחופשה. אם הבדיקה חיובית, האורח יצטרך להישאר בהסגר.

ביום רביעי אמר משרד הבריאות כי אנשים הבודקים חיוביים לנגיף חייבים להישאר בבידוד בין 10-14 יום. מדינות אחרות שהצליחו לפתוח את שמיהן הקימו תשתיות ומערכות דומות בשדות התעופה שלהן.