המתווה המסתמן לפתיחת שנת הלימודים: ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (חמישי) את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, הקובע כי בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית (עד כיתה ד') עד ה-6 באוגוסט.

מוקדם יותר פורסם כי משרד הבריאות גיבש תוכנית לחזרה ללימודים ב-1 בספטמבר, אותה הציג היום (חמישי) למשרד החינוך, וממנה מסתמן כי גני הילדים יעבדו באופן מלא, שישה ימים בשבוע. תלמידי כיתות א'-ג' ילמדו לפחות חמישה ימים בשבוע ויהיו בהן עד 18 תלמידים בכיתה. תלמידי ד' ילמדו ארבעה ימים בבית הספר ועוד יום למידה בזום, עד 18 תלמידים בכיתה. תלמידי ה' עד י"ב – יום או יומיים בשבוע.

עיקרי המתווה:

גני ילדים יעבדו באופן מלא ורגיל.

בבתי הספר ילמדו 18 ילדים בקבוצת לימוד שבהן כל ילד ישב בשולחן נפרד משלו.

כיתות א'-ג' ילמדו חמישה ימים בשבוע בבית הספר.

כיתות ד' ילמדו ארבעה ימים בבית הספר.

כיתות ה'-יב' ילמדו לפחות יומיים בבית הספר, תוך עדיפות לכך ששכבות ז' ו-י' יגיעו יותר אל מוסדות הלימוד.

השר גלנט התראיין ביום שני ל"חדשות 12" והתייחס למשבר במערכת החינוך בצל התפשטות נגיף הקורונה. השר התייחס לשאלה האם בתי הספר של החופש הגדול ימשיכו בפעילות הסדירה, וכן הבהיר מה תכניות המשרד בנוגע לפתיחת שנת הלימודים הבאה. "אני אומר לאזרחי מדינת ישראל, שנת הלימודים תפתח בראשון לספטמבר. יש לנו תוכנית, ישבתי שעות ארוכות עם שר האוצר, הוא השתכנע בדברים והוא שותף לעניין. מצאתי שותפים גם בשלטון המקומי ובארגוני המורים, וראש הממשלה, שמוביל את התהליך, השתכנע גם הוא בדברים", הבטיח גלנט. 

שר החינוך יואב גלנט בהצהרה בצאת חג השבועות (צילום: צילום מסך)
שר החינוך יואב גלנט בהצהרה בצאת חג השבועות (צילום: צילום מסך)

עוד הוסיף כי "אני מתכוון להביא את התוכנית באופן מסודר, והיא תובא בפני הממשלה. ב-1 לספטמבר גני הילדים ובתי הספר יפתחו, חלקם במתכונת של למידה מרחוק". בנושא ללמידה המקוונת, אמר השר כי הוא מרכז מאמצים רבים כדי להנגיש את המערכות הדרושות כדי שתהיה גישה לעניין לכל תלמיד בישראל, אם זאת, ציין כי הוא לא יכול להתחייב לכך, מהסיבות הבאות: "אנחנו עובדים על זה בשיא הרצינות. מבחינת תשתיות לימוד בבתי הספר וגם מבחינת תוכן, על מנת שיהיה ניתן לרכוש אותו בכל מקום, וגם מבחינת הכשרה למורים ומנהלים. זו מלאכה מורכבת, אנו מדברים על 2.5 מיליון תלמידים ומורים".