ההפגנה מול מעון ראש הממשלה: 20 מתוך 55 האנשים שעוכבו מאירוע המחאה בירושלים יובאו הבוקר (שישי) לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של אחד העצורים, ואת ה-19 הנותרים - לשחרר בתנאים מגבילים שונים.ה-55 נחשדו בעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים.

במסגרת פעילות המשטרה בקרב המפגינים, איתרו השוטרים מפגין כשהוא אינו עוטה מסיכה על פניו. בבדיקה שערכו, התברר כי מדובר בחולה מאומת בנגיף הקורונה. החשוד עוכב והורחק מקרב המפגינים עד העברתו למקום שהייה עפ"י הנחיות משרד הבריאות. בדיקה מעמיקה שנערכה מול רישומי משרד הבריאות, העלתה כי הוא סיים את תקופת הבידוד לפני זמן קצר.

כזכור, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע לבירה בכדי לעמוד מקרוב אחר פעילות כוחות המשטרה בעקבות המחאה. ההפגנות שאמורות היו להסתיים ב-23:00 אך כמה מהמפגינים סירבו להתפזר בשעה הייעודה. לאחר ששוחח עם המפקדים והשוטרים במקום, אמר מ"מ המפכ"ל: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות קשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזה תקופה ממשוכת, כמעט מדי יום".

הוא הוסיף: "מנגד שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר אלימות, ונדליזם או פגיעה בשוטרים ואזרחים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר למפגן אלימות והפרת חוק".

מפגינים מול בלפור. צילום: מרק ישראל סלם

במשטרה ציינו כי תתבצע הפרדה בין מתנגדי ראש הממשלה לבין המפגינים האחרים, כך שקבוצה אחת תפגין בחלק המזרחי של מעון ראש הממשלה וקבוצה אחרת תפגין בצד המערבי, כשבאמצע ייווצר חיץ של שוטרים. עוד הבהירו במשטרה כי לא יאפשרו עימותים בין המפגינים. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ערים לנעשה ברשתות החברתיות וממוקמים גם במבואות ובכל מקום שאנחנו סבורים שעלול להתרחש בו עימות". 

מארגני מחאת הדגלים השחורים מסרו לקראת ההפגנה: "אלפי הצעירים שיוצאים להפגין הם לא נפגעי הקורונה - הם נפגעי השחיתות השלטונית של בנימין נתניהו. אדם מושחת שעסוק מבוקר עד ערב בהסתה, פילוג, שיסוי וניהול משפטו לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל. הוא לא כשיר לנהל את המשבר הכלכלי- בריאותי והוא חייב לעזוב את בלפור. אנו מצפים ממשטרת ירושלים לעשות את תפקידה ולאפשר מחאה אזרחית ולא להפעיל את האלימות המשטרתית שראינו בהפגנות האחרונות".