ברקע חוסר ההסכמות בקואליציה וכאשר המתיחות בין שני ראשי הממשלה בישראל נמצאת בשיא כמו גם מחאות משבר הקורונה, הערב (חמישי) פורסם בחדשות 13 סקר מנדטים דרמטי של הפרופסור קמיל פוקס, ממנו עולה תמונה מעניינת במיוחד.

לו היו הבחירות נערכות היום, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאר כמפלגה הגדולה ביותר בפער משמעותי עם 31 מנדטים, אך הוא מאבד שני מנדטים בפחות משבועיים. כחול לבן בראשות בני גנץ עם 11 מנדטים, התחזקות מסויימת מהנתון החד-ספרתי הקודם, שניבא 9 מנדטים.

יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה את מגמת ההתחזקות עם 19 מנדטים - שחזור של הישג השיא של המפלגה ממערכת הבחירות ב-2013. ואם כבר מערכת הבחירות ההיא, ראוי לציין שגם מצבו של הצד השני ב״ברית האחים״ נראה מצויין, כאשר ימינה של נפתלי בנט זוכה ב-16 מנדטים.

נפתלי בנט בתדרוך וירוס הקורונה כשר הביטחון. הציבור מביע אמון בניהולו (צילום: טל עוז / משרד הביטחון.)
נפתלי בנט בתדרוך וירוס הקורונה כשר הביטחון. הציבור מביע אמון בניהולו (צילום: טל עוז / משרד הביטחון.)

הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם שמונה מנדטים. מרצ בראשות ניצן הורביץ עם שבעה מנדטים. יהדות התורה גם היא עם שבעה מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי עם שישה מנדטים בלבד (לעומת תשעה בכנסת הנוכחית).

בין המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: העבודה של עמיר פרץ, גשר של אורלי לוי אבקסיס ו״דרך ארץ״ של השרים צבי האוזר ויועז הנדל. תמונת הגושים על פי הסקר: גוש ימין – חרדים 60 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 52 מנדטים ואביגדור ליברמן עם 8 מנדטים - נותר לשון המאזניים.

הסקר כלל 702 משתתפים. טעות הדגימה היא 3.9%. התישאול נעשה על ידי פרוייקט המדגם בראשות דוקטור אריאל איילון וחברת סטאט נט בראשות יוסף מקלאדה