ועד הטייסים עתר היום (חמישי) לבית הדין לעבודה, בבקשה להורות על ביטול הסכם העבודה החדש עליו חתמה בשמם ההסתדרות. שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, דורי ספיבק קבע שלא ינתן צו מניעה אירעי, אך קבע דיון דחוף בעתירה ליום ראשון בשעה 8.00.

ועד הטייסים מבקש עוד מבית הדין לעבודה לקבוע בצו הצהרתי, כי המשיבות (ההסתדרות ואל על) אינן יכולות לחתום על הסכם קיבוצי הכולל בתוכו הסכמות הנוגעות לכלל טייסי חברת אל על מבלי לשתף במשא ומתן את ועד הטייסים. "לא כל שכן עליהן לעשות זאת בשקיפות ותוך הצגת נתונים רלבנטיים", צויין בעתירה.

ועד הטייסים גם מבקש להציג בפניו את כלל ההסכמים הקיבוציים החדשים שנחתמו עם הסקטורים הנוספים באל על – הדיילים ועובדי התחזוקה והמנהלה.

הסכמי העבודה החדשים שנחתמו עם ועדי העובדים באל על כוללים כ-2,000 עובדים, בהם עשרות טייסים וקיצוצים בשכר ובהטבות שונות. ההסכמים נחתמו כחלק מהתנאי של משרד האוצר לסייע לאל על, רק לאחר חתימת הסכמי עבודה חדשים עם כל עובדי החברה.

בהסתדרות דחו את הטענות: "עם כל הכבוד הרב שההסתדרות רוכשת לטייסים על פועלם ומסירותם לאורך השנים, בשעה קשה זו בה מצויים המשק וחברת אל על חשוב להתייחס לעובדות ולא לבדיות", ציינו בהסתדרות – "יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי עשו וימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת לשמור על זכויות הטייסים באל על ולמנוע את מחיקתה המוחלטת של חברת התעופה, אך לא ייתכן שבעת פנייתם לבית הדין יכתימו הטיייסים את שמה של ההסתדרות שנאבקת למענם, בפנייה מלאת אי דיוקים".