קרע דיפלומטי בין המעצמות? משרד החוץ הסיני הודיע לתקשורת הבוקר (שישי) כי הורה לשגרירות האמריקאית לסגור את הקונסוליה שלה בעיר הממוקמת בדרום מערב המדינה, צ'נגדו, זאת, ימים ספורים לאחר שבוושינגטון הנחו על סגירתה של שגרירות סין בעיר יוסטון שבטקסס, ארצות הברית.

"משרד החוץ של סין הודיע לשגרירות ארצות הברית לחזור בה מהסכמתה להקים ולתפעל את השגרירות המרכזית אותה היא מנהלת בעיר צ'נגדו", נאמר בהצהרה. עוד נאמר בהודעה כי יש צורך בעוד כמה צעדים ספציפיים הכוללים בין היתר הפסקה מיידית של כל האירועים שמתוכננים מטעם השגרירות האמריקאית.

השריפה בחצר הקונסוליה הסינית ביוסטון (צילום: צילום מסך)
השריפה בחצר הקונסוליה הסינית ביוסטון (צילום: צילום מסך)

כזכור, לפני יומיים משטרת יוסטון החלה לחקור שריפה שפרצה בקונסוליה הסינית בעיר. מהדיווחים למשטרה, נראה כי עובדי השגרירות שרפו מסמכים בחצר הבניין. אחד הדיירים בסמוך צילם את שריפת המסמכים והפיץ את זה לרשתות הטלוויזייה המקומיות.

התקרית התרחשה לאחר שהממשל האמריקאי הורה לסינים לפנות את הקונסוליה תוך 72 שעות. הסיבה להוראה לא ידועה. ככל הנראה, בעקבות הצעד האמריקאי, החליטו הסינים לשרוף את המסמכים. המשטרה ושירותי הכבאות לא הורשו להיכנס למתחם, השייך לממשלת סין ומוגן על פי אמנות בינלאומיות.