השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, שלו זכות ווטו בוועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע היום (שישי) ליו"ר הוועדה אבי ניסנקורן כי אין בכוונתו להעביר השבוע חוקים שאינם בנושאים דחופים הקשורים לקורונה. זאת, בעקבות הפרת הסיכום שהושג בוועדה בנוגע להצעת החוק נגד טיפולי המרה, שעברה בקריאה טרומית בכנסת ביום רביעי.

לדבריו, "שיתוף הפעולה בין המפלגות בקואליציה בנוי על אמון, אולם כאשר זה מופר קשה להמשיך לעבוד ביחד. המקרה השבוע היה חמור במיוחד ומעיב על יחסי העבודה ביננו".

שר המשפטים ויו״ר ועדת השרים לענייני חקיקה, אבי ניסנקורן, אמר בתגובה לדברי השר אמסלם: "שיתוף פעולה אכן בנוי על אמון. לכן תמוהה בעיני ההחלטה של הליכוד להפר משמעת קואליציונית לטובת פגיעה בשלטון החוק על ידי חקירת שופטים בישראל. תמוהה גם ההחלטה להפר את ההסכם הקואליציוני בנושא התקציב, בתקופה בה האזרחים צריכים ודאות כלכלית".

לדבריו, "המאבק בקורונה תוך שמירת זכויות האזרח והטיפול במשבר הכלכלי, אלו באמת הנושאים המרכזיים. אני מצפה ששותפים יפעלו בכל עת באמינות ובשיתוף פעולה. כחול לבן תישאר מצפן שפוי וערכי".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה ביום רביעי בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, לאסור על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה. ההצעה עברה בתמיכת 42 ח"כים מול 36 שהתנגדו. שני השרים הגאים, אמיר אוחנה ואיציק שמולי, תמכו בהצעה.

תוצאות ההצבעה גרמו למשבר בקואליציה, כאשר ראשי המפלגות החרדיות מתחו ביקורת נוקבת על כחול לבן והליכוד, ואף הצהירו כי הם ישקלו את צעדיהם הפוליטיים. בש"ס הודיעו כי חברי המפלגה לא ישתתפו בהצבעות במליאה עד להודעה חדשה. ביהדות התורה כינסו ישיבת סיעה דחופה ובה הודיעו כי הם רואים עצמם "משוחררים מהמחויובויות הקואליציוניות" וכי החליטו לקדם חוקים בנושאי דת ומדינה.