צה"ל מעלה הערב (שישי) את רמת הכוננות בגבול לבנון, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות ועל חסימת צירים, זאת מחשש לפיגוע מצד חזבאללה באזור. ההחלטה מגיעה לאור הערכת המצב בצה״ל ובהתאם לתוכנית ההגנה של פיקוד הצפון. לצד תגבור כוחות והעצמת הפעילות האיסופית במרחב, בוצעו מספר שינויים בפריסת הכוחות בסמוך לגבול לבנון וכן פעולות נוספות המשרתות את המאמצים המבצעיים. 

כזכור, בשעות הצהריים בוצע ירי נ"מ משטח סוריה לישראל, הירי גרם נזק לכלי רכב ומבנה. בישראל רואים את האירוע הזה בחומרה, והיום התקיימו הערכות מצב אצל הרמטכ"ל ולאור כך יבוצעו התאמות על מנת לחזק את ההגנה בצפון.

דברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם בפגישה עם ראשי רשויות בצפון

בהתאם להערכת המצב ולצורך המבצעי, יחסמו מספר צירים במרחב הגבול לתנועת רכבים צבאיים. בנוסף, במספר יישובים בודדים צפויים להיחסם דרכי גישה ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים. בשלב זה אין הגבלות נוספות במרחב האזרחי בתנועה על הצירים ובאתרי תיירות בצפון, וישנה אפשרות להגבלת העבודה במספר מצומצם של שטחים חקלאיים סמוכי גדר.

מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, בפגישה עם ראשי רשויות בצפון (צילום: דובר צה''ל)
מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, בפגישה עם ראשי רשויות בצפון (צילום: דובר צה''ל)

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם אמר בפגישה עם ראשי רשויות בצפון: "המשימה המרכזית שלנו גם בימים אלו היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון. אנחנו נערכים למגוון רחב של תרחישים ומקיימים הערכות מצב שוטפות, נמשיך וניערך על פי צורך להגנה ולפעולות מבצעיות ככל שידרשו. לצד ההיערכות המבצעית בגבולות, אנו עושים כל מאמץ לפגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי הצפון ומתכוונים לאפשר לתיירות ולחקלאות שפורחות בעונה זו להמשיך ולהתקיים כסדרה".