ביום חמישי הסתיים קורס קציני מטה בבית הספר לקצינים בה"ד 1. בין מסיימי קורס הקצינים היו גם חניכי קורס ״נבו״, צוערי הקורס בוחרים להתנדב ולצאת לקצונה על אף שהם נזקקים לסיוע ולליווי רפואי מיוחד. הקורס מתרחש פעמיים בשנה, מכשיר את הצוערים תוך מתן מענה וליווי רפואי צמוד ותכניו מותאמים לצרכים וליכולות של הצוערים.

"תקופת הקורונה אתגרה במיוחד את צוערי הקורס", מספרת מפקדת צוות בקורס, סגן אביטל פריד. "צוערים רבים בעלי מחלות רקע וזה מציב אותם בקבוצת סיכון, והאתגר שלנו הוא לשמור על בריאותם ולקיים הכשרה איכותית בדגש על דאגה לפרט. התקבלה החלטה עם הצוערים אשר גילו הבנה ובגרות לסגור יחד מספר שבתות נוספות כדי לצמצם את הסכנה שהנגיף יגיע לקורס".

אביטל, קיבלה טרם גיוסה פטור בשל מחלות עור וריאות והחליטה להילחם על גיוסה לצבא. 
"לא הייתי מוכנה לקבל לא כתשובה והגשתי טפסים כדי שיאפשרו לי להתגייס. בן דודי סרן צביקה קפלן נפל שנתיים לפני גיוסי בצוק איתו כקצין בגולני וזכרונו מלווה אותי בכל יום ויום בצבא".

היא התגייסה לתפקיד סמלת מבצעים ובהמשך יצאה לקצונה ושירתה כקצינת מבצעים, והיא מספרת: "לאחר תפקידי כקצינת מבצעים הגשמתי את החלום והפכתי למפקדת צוות בבה״ד 1, זכיתי לקחת חלק בהכשרת דור הקצינים והמפקדים העתידי של צה״ל, להנחיל בהם את הרוח ואת הערכים שאני רואה לנכון. במהלך התפקיד חלה החמרה במצבי הרפואי ונאלצתי לסיים את תפקידי. זכיתי לעבור לפקד על קורס קצינים ׳נבו׳ בזכות צורך רפואי שלי לשרת בקורס עם מענה מיוחד. העובדה שאני כמפקדת של הצוערים מבינה את הצרכים הרפואיים שלהם נותנת לי יכולת משמעותית להבין את המורכבות גם ללא מילים. אני הצלחתי להתקדם בצבא על אף המגבלות הרפואיות, וזו הלכה למעשה דוגמה שהשמיים הם הגבול".