כ-60 אלף מטיילים פקדו אתמול את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע, על אף גל החום שפקד את ישראל. בין האתרים הבולטים: ירקון תל אפק עם 2500 מטיילים, עין גדי עם 1900 מטיילים, גן השלושה עם 1700 מטיילים, הבניאס והמג׳רסה (שפך דליות) עם 1500 מטיילים בכל אחד מהאתרים. מאיגוד ערים כנרת נמסר כי בסוף השבוע בילו בחופי האיגוד מעל 30 אלף איש.

היום צפויה הכבדה נוספת בעומסי החום. על פי התחזית, צפוייה עלייה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ ותורגש הכבדה בעומס החום. ייעשה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

גם ביום שני יימשך גל החום ולא צפויים שינויים מהותיים במידות החום. ביטול ההחלטה מהשבוע שעבר על סגירת חופי הרחצה, צפוייה להביא המוני מתרחצים לחופים, שיחפשו מפלט מהחום הכבד.ביום שלישי יוסיף להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוץ וימשיך לשרור עומס חום כבד עד קיצוני.

גם הצימרים ובתי ההארחה היום מלאים. מכפר הנופש עין גב נמסר על תפוסה מלאה בשישי ובשבת. במהלך סוף השבוע קיימו מנהלי החופים וצוותי ניקיון והסברה מבצע משולב, שכלל אכיפה וניקוי החופים. המבצע התקיים גם בגדות מורד הירדן הדרומי, בשיתוף המועצה האזורית עמק הירדן ורשות הכנרת.

גם גם את הערבה פקדו מבקרים רבים, למרות החום הכבד. תנועה ערה של מטיילים היתה גם באתרים תיירותיים ברמת הגולן ובגליל העליון, כאשר רבים מגיעים לאתרי המים על רקע החום הכבד.

באילת נמשכה התפוסה הגבוהה בבתי המלון ומתיירות ערבה תיכונה נמסר, כי חדרי האירוח, החאנים, המסעדות וסדנאות האומנים היו מלאים במטיילים במהלך סוף השבוע. תיירות ערבה תיכונה יזמה מבצע מיוחד לארבעה סופי שבוע, של פעילות לילה, הכוללת אירועים ותצפיות מקצועיות ומודרכות בכוכבים. 

גם חופי רחצה בתל אביב ולאורך הים התיכון היו שוקקים, אבל בניגוד לשבועות קודמים, הפעם לא נסגרו חופים בשל עומסים והטיילת בתל אביב לא היתה מלאה כבר משעות הבוקר.

רוחצים בכנרת (צילום: תיירות עין גב)
רוחצים בכנרת (צילום: תיירות עין גב)

על רקע פעילות צה"ל - התיירות בצפון נמשכה כרגיל

"היתה תנועה גדולה יותר של הצבא והיו גם מחסומים, אבל שגרת החיים נמשכה ולא היו ביטולים בחדרי ההארחה והאתרים", אמר ל"מעריב" יו"ר עמותת תיירות ארץ הגליל, עומר קורלנדר, על רקע הדיווחים על מתיחות בטחונית בצפון.

"בתי ההארחה והמלונות היו מלאים באורחים. אף אחד לא ביטל, היו כאלה ששאלו מה קורה, אבל הפעילות נמשכה כסדרה ואנשים גם יצאו לטיולים ולביקורים באטרקציות התיירותיות", ציין עוד קורלנדר.

הדיווחים על המתיחות והתנועה המוגברת של צה"ל, כבר לא משפיעים?
"עובדה שאף אחד לא ביטל והשגרה נמשכה. כנראה שאנשים פיתחו חיסון".

דורון קרן, מנכ"ל הגושרים מלון בטבע, מסר כי אכן היו כמה טלפונים מודאגים ביום שישי, אך לא נרשמו ביטולים והמלון קיים את כלל הפעילות המתוכננת, שכללה גם טיולים בטבע ובהתאם להנחיות התו הסגול.

למרות המתיחות והאירוע ביום שישי בגבול עם סוריה, במג'דל שאמס, באתר החרמון התקיימו אתמול סיורים מודרכים כמתוכנן ושגרת הפעילות, שכללה הפעילות שכללה את מגלשות האקסטים והסקיי ריידר נמשכה. "למרות המתיחות האתר פעל כרגיל וללא שום מגבלות", ציינה דוברת אתר החרמון מיקי ענבר.

גם בקייקי כפר בלום נמשכה הפעילות כסדרה. "אצלנו השגרה לא הופרה בשום שלב וגם מתחם האוהלים הממוזגים בתפוסה מלאה", ציין גיא ירמק, מהאתר. תפוסה מלאה היה גם במלול הבוטיק אדמונד בראש פינה. "האורחים המשיכו ליהנות מכל רגע", ציין מנכ"ל המלון עומר פורת.

גם בנקודת הגבול המערבית, באתר התיירות ראש הנקרה דיווחו על שגרה. "ציבור המטיילים מגיע לאתר הנקרות, נהנה מיופיו של הטבע והמצב הבטחוני לא מורגש בקרב המבקרים", ציינה ליאת הלוי הכהן, מנהלת השיווק באתר ראש הנקרה.