בסוף השבוע התקיימו דיוני הערכות מצב במטה הכללי ובפיקוד הצפון בעקבות המתיחות הגוברת באזור, לאחר שעוד לפני זה התקבלה החלטה לתגבר במעט את ההגנה עם גדוד 13 של גולני. כן נעשו שינויים נוספים לאורך הגבול, בהם שינויים בפריסת הכוחות וריכוז מאמץ מודיעיני.

הנחת המוצא היא שחיזבאללה ישאף לבצע פעולה נקודתית כנגד כוחות צה"ל, כאשר ירי נ"ט או פיגוע צליפה לעבר כוחות צה"ל הנמצאים לאורך הגבול נראים כרגע התרחישים הסבירים ביותר. לאור כך, התקבלה החלטה על חסימת צרי תנועה החשופים ללבנון לתנועת רכבים צבאיים. במספר יישובים בודדים שהכניסה שלהם חשופה לגבול הוחלט על סגירתם ופתיחת דרכי גישה שאינם חשופים לגבול.

דברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם בפגישה עם ראשי רשויות בצפון

יש לציין כי לאחר התקיפה ביום שני שעבר לא מיהרו במערכת הביטחון לעלות את רמת הכוננות, ונראה שגם לחיזבאללה לקח הפעם זמן לגבש את עמדתם. זאת, למרות משוואה שהציבו בעבר לפיה על כל הרוג לבנוני גם בסוריה, הם יגיבו בפעולה משלהם מול ישראל. לפחות בימים הראשונים סברו בישראל כי בחיזבאללה לא קיבלו על כך החלטה, אולי נוכח המשבר הכלכלי והחברתי הקשה בו נתונה לבנון – אולם ככל שהימים חלפו גברה במערכת הביטחון הערכה כי החיזבאללה מתכון להגיב ככל הנראה כנגד מטרות צבאיות בישראל.

במערכת הביטחון מעריכים כי רמת הכוננות הגבוהה עשויה ללוות אותנו למשך תקופה ארוכה, כאשר בחיזבאללה ימשיכו לחפש נקודת תורפה מבצעית בניסיון לפגוע בכוחות צה"ל. פעולת תגמול מצד חיזבאללה היא כעת אירוע כמעט ודאי,  כאשר רק שאלת העיתוי נותרה פתוחה. כמעט שנה חלפה מאז שחיזבאללה ירה טיל קורנט לעבר אמבולנס ממוגן של צה"ל באזור מוצב אביבים, אך האירוע הסתיים ללא נפגעים. 

גם ברמת הגולן היה סוף שבוע לא רגוע, לאחר שהצבא הסורי ירה אש נ"מ - ככל הנראה לעבר בלון תצפית של צה"ל. אחד מטילי הנ"מ נחת סמוך לגדר והרסיסים שלו גרמו לנזק במבנה וברכב ביישוב מג'דל שאמס. בתגובה תקפו מסוקי קרב של חיל האוויר מספר עמדות תצפית של הצבא הסורי, שלא דיווחו על נפגעים בתקרית הזו. ההערכה היא שהתקרית הזו אינה קשורה ישירות למתיחות על חיזבאללה, אך בתמונת המצב הכללית - גם המתיחות לאורך הגבול ברמת הגולן נותרה גבוהה.