הפגנות המחאה נגד נתניהו והממשלה: תושב הדרום בשנות ה-20 המאוחרות לחייו נעצר במהלך הלילה (בין שבת לראשון) בחשד למעורבות בתקיפת המפגין בצומת ניר עם שבעוטף עזה והעבירו אותו לחקירה בתחנת המשטרה בשדרות. מהמשטרה נמסר כי הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט, ובמקביל נמשכות הפעולות לאיתור יתר המעורבים. בתוך כך, בית המשפט שחרר למעצר בית את לירן קמבסיט מרמת גן, החשוד בריסוס גז פלפל לעבר מפגינים במחלף אלוף שדה. 

כאמור, על פי הדיווח שהתקבל אתמול במשטרה, מספר אנשים שחלקם הגיעו ברכב וחלקם ברגל לצומת שער הנגב, שם הבחינו במספר מוחים, ניגשו אליהם, החלו לצעוק לעברם ובמהלך ההתגודדות פגעו באחד המוחים, שעל פי הדיווח נפצע קל. כוחות המשטרה הגיעו למקום, חברו למתלונן, גבו ממנו עדות ראשונית והחלו בפעולות לאיתור ומעצר המעורבים.

הבוקר, כאמור, נעצר גם קמבסיט, תושב רמת גן בן 34, בחשד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים במחאה שהתקיימה אמש במחלף אלוף שדה בזמן שחלף על פניהם ברכבו. לא ידוע על נפגעים בנפש כתוצאה מהתקרית. בתום דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א הוא שוחרר למעצר בית בן שלושה ימים. מעורך דינו נמסר: "מדובר באב לילדים קטנים שמוכר כנכה 100 אחוז. הוא שיתף פעולה עם החוקרים והביע צער על האירוע. בית המשפט קיבל את טענותינו ושחרר את החשוד למעצר בית".

מפגין בשער הנגב נדקר בצווארו  (צילום: ללא)
מפגין בשער הנגב נדקר בצווארו (צילום: ללא)

כזכור, ההפגנות שהתקיימו במוצ"ש היו סוערות, בדומה לשבועיים הקודמים, ו-12 בני אדם נעצרו במהלכן. בירושלים הוזעקו הערב שוטרים לרחוב לינקולן בעיר, בעקבות דיווח על תקיפה במקום. בסריקות שערכו, אותר גבר בן 27 החשוד בתקיפה. בחיפוש שערכו השוטרים, איתרו ברשות החשוד אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם מסוכן. חמישה חשודים נוספים עוכבו בגין הפרת הסדר הציבורי.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס לאירועים האלימים כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הזכות להפגין קדושה. מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עימם את הדין".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבונו כי הוא "מגנה בכל תוקף את התקיפות האלימות של מפגינים הערב וקורא למשטרה לפתוח בחקירה ולבוא חשבון עם התוקפים. אפס סובלנות לאלימות בכל צורה שהיא לפני שיהיה מאוחר מדי. זכותם של אזרחים במדינה הזו לצאת ולהפגין ואדאג לשמור על זכות זו בכל דרך".

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) כתבה בתגובה בטוויטר כי "עד עכשיו התמודדנו עם אלימות משטרתית, שהיא איומה בפני עצמה. עכשיו המסרים של ההסתה והאלימות הביאו אזרחים לדקור מפגין בצוואר. זה יכול היה להגמר הרבה יותר גרוע. זה היה יכול להגמר כמו אמיל גרינצווייג. כמו יצחק רבין. ההסתה חייבת להפסק".

חברי "הדגלים השחורים" התייחסו גם הם לאירועים וכתבו: "את האמצעים שאנו רואים מכיוון המשטרה היינו מצפים לראות כלפי מי שדקרו את המפגין הערב, או המפגינים שחטפו גז מדמיע או למול אלה שעודדו את יגאל עמיר. משטרת ישראל צריכה לקחת החלטה אם אנו חיים בדמוקרטיה שבה שומרים על הזכות להפגין או שמדובר במשטרת נתניהו".