שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן ערך ביקור בלבנון על רקע המשבר הכלכלי חסר התקדים שבו נתונה המדינה ואיומי המלחמה המתגברים סביבה. השר טען שהתרשם כי בני שיחו "הקשיבו לו", והוסיף: "לבנון ניצבת על סף תהום. תנו לנו לעזור לכם".

לה דריאן נמנע מלהתייחס בפומבי לשאלת שליטתו למעשה של חיזבאללה, שהואשם על ידי ארה"ב בכך ש"גנב עשרות מיליארדי דולרים שהיו אמורים להגיע לקופות הממשלה". נוסף לכך, ההנחה היא שהוא שהעביר לבני שיחו מסר אזהרה מישראל מפני התחממות הגבול. 

שגריר צרפת בלבנון ברונו פושר התייחס לסוגיה זו והזהיר מפני "בידודה של לבנון בגלל חוסר הניטרליות שלה", כשהארכיבישוף המארוני בשארה ראי דרש להפוך את לבנון ל"מדינה ניטרלית מחוץ לסכסוכים האזוריים". 

ראש הממשלה נסיף חתי הודה לצרפת על כך שהסכימה להאריך את השתתפותה בכוח יוניפי"ל של האו"ם. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הסכים, לאחר היסוסים, לתנאי קבלת הסיוע מקרן המטבע העולמית, וזאת משום שמסלולי המימון של ארגונו נפרדים מאלה של המדינה, ולפי מקורות לבנוניים אינם צפויים להתגלות בביקורת על הבנקים. עם זאת, חיזבאללה מתנגד שהעברות הנשק לארגון מסוריה ייכללו בפיקוח למניעת הברחות בגבול. 

השותף של חיזבאללה, מנהיג מפלגת אמל נביה ברי, מתנגד להעברתו של חוק לפיקוח על תנועות ההון בפרלמנט, מה שמונע את קבלת הסיוע המובטח של קרן המטבע העולמית בסך 10 מיליארד דולר, וכן סכום דומה שהובטח על ידי משתתפי ועידת פריז ב־2018. יש לציין כי בניגוד למשל לגרמניה - צרפת ומדינות אחרות באיחוד האירופי ממשיכות לתמוך בהפרדה בין "הזרוע הצבאית" של חיזבאללה ל"זרוע המדינית" – כשרק הראשונה נמצאת ברשימת ארגוני הטרור. 

צרפת הבטיחה להעביר 15 מיליון יורו לתמיכה במערכת החינוך דובר הצרפתית בארץ הארזים. מקור צרפתי בכיר מסר כי לא יועברו כל סכומים נוספים ללא רפורמות מצד הממשלה בביירות.