אפליקציית Looom של האנימטור ערן היללי והמהנדס פין אריקסון זכתה, יחד עם שבע אפליקציות נוספות, בפרס העיצוב לשנת 2020, מתוך עשרות אלפי האפליקציות שעלו בשנה האחרונה לחנות האפליקציות של אפל

האפליקציה שהשיקו היללי ואריקסון מנגישה את תהליך יצירת האנימציה לקהל רחב בדרך משחקית השואבת השראה מכלי נגינה ותוכנות ליצירת מוזיקה. ניתן בעזרתה לחקור קווים, צורות וצבעים דרך מהירויות וקצבים שונים בצורה אינטואיטיבית. האפליקציה מיועדת בין היתר לאנימטורים מנוסים וכמו כן גם למתחילים בכל הגילים המעוניינים לחקור ולהשתעשע במדיום.

"אני מלמד בבצלאל במחלקה לאומנויות המסך ובמחלקה לתקשורת חזותית את הקורסים מבוא לעיצוב וירטואלי, גיים־ג׳אם והנפשה ניסיונית. יחד עם השותף שלי פין אריקסון משטוקהולם, מהנדס/מפתח תוכנה בעל רקע עשיר במוזיקה ובעיצוב, הוצאנו את Looom ביום האחרון של פברואר, ממש רגע לפני הקורונה", מספר היללי. 

"האפליקציה הושקה שנייה לפני הסגר הראשון וסייעה לאנשים להעביר את הזמן בבית. Looom היא אפליקציה ליצירת אנימציה מצוירת מעט שונה מהכלים המקובלים, באמצעות טכניקת Weaving Loops - במקום לסגור לופ בסיבוב אחד ממשיכים הלאה והלאה במרחב הדף".

לדבריו, כמו הדים בשירה, כששרים בקאנון נקודות שונות מאותה יצירה במקביל, ב־Weaving Loops אפשר לצפות ברגעים שונים של אותה תנועה שבה נעים בו זמנית. 

"הסיבה לכך היא שעושים שימוש במספר קטן יותר של פריימים מאורך התנועה", מסביר היללי. "הטכניקה לא מצריכה תכנות, אלא פעולות מעט סיזיפיות שבעיקר קוטעות את הזרימה ואת רצף המחשבה. למשל הכפלת שכבה והסתה שלה לכל אורכה כדי שבפריים הראשון יהיה אפשר לראות את האחרון. 

"כשלימדתי סטודנטים את הטכניקה התפלאתי מהקטיעה הקשה ברצף שלהם, ושם עלה לי הרעיון הפשוט של 'מה היה קורה אם זה לא היה עוצר'. שם נולדו להם צירי הזמן המעגליים שקיימים ב־Looom".

להורדת האפליקצייה לחץ כאן