השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התייחס הבוקר (ראשון) להפגנות מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, ואמר בראיון בכאן ב' כי "יש סבירות גבוהה שזה ייגמר בדם". אוחנה ציין כי הוא "מודאג מהשנאה שאני רואה באוויר". 

לדברי השר, "הפגנות נגד השלטון תמיד היו ותמיד יהיו, וזה בסדר, זו נשמת אפה של הדמוקרטיה. אבל אנחנו אוסרים על אנשים לקיים מופעי תרבות, להתפלל ולעשות מה שהם עושים בשגרה, כדי למנוע את התפשטות הנגיף. אז הנגיף כל כך חכם שהוא יודע להפריד בין זה לבין הפגנה? התשובה היא לא. אם שמעת אתמול את פרופ' שוקי שמר שהתראיין לפניי ב'פגוש את העיתונות', שאמר שמדובר במדגרה של קורונה, אז מי אני?". 

אתם קיבלתם החלטה שיש להחריג את ההפגנות, ולכן המפגינים לא עוברים על החוק.
"אתה צודק, הם לא עוברים על שום חוק. קודמי בתפקיד, השר גלעד ארדן, מחה על זה שמונעים להפגין והצדקתי אותו. מי שבלם את הדבר הזה היה היועמ"ש. פה אנחנו יורדים לשאלת המשילות במדינת ישראל".

"חסימות כבישים שהפכו לאופנה הן גם חלק מהאלימות כלפי הציבור", הוסיף אוחנה. "אני באמת מודאג מהשנאה שאני רואה באוויר, יש לי רושם ואפילו סבירות גבוהה שזה ייגמר בדם. אני מאוד מודאג מהדבר הזה".

בדם של מי זה ייגמר?
"אני לא יודע". 

אתה הולך למנות מפכ"ל בקרוב?
"אני מקווה מאוד שכן. הודעתי בשבוע שעבר שאודיע מי המועמד שלי בתוך 30 יום. אין לי עדיין החלטה". 

יש לך כיוונים? 
"בוודאי, דיברתי עם אנשים רבים".

זה יהיה מישהו מתוך המשטרה?
"יש כמה אפשרויות. של שלושה מאגרים אפשריים - הסגל הקיים, הספק לשעבר או מינוי חיצוני כמו אנשי כוחות הביטחון. עדיין לא גיבשתי החלטה".