גיל סלומון נעצר אמש בהפגנה שנערכה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. הבוקר (ראשון) הוא שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM וסיפר על האופן השרירותי שבו נעצר ושוחרר: "לא באתי לקיסריה בשביל להפגין, כל הדרך לתחנה השוטרים בניידת התווכחו ביניהם איזו עילה לרשום בטופס העיכוב".

מה היה שם?
"אני הגעתי בעקבות הודעה של חברים שהיו שם, שלושה חברים".

אתה גר באזור?
"לא, אני גר באשדוד. שאלתי אותם אם יש להם שתיה ואוכל, אמרו לי שלא. היה יום שבת בצהרים יום יפה, החלטתי לעשות טיול, לקחתי צידנית עם סנדוויצ'ים ושתיה".

אתה לבד?
"אני לבד באוטו שלי, לבד".

איך זה מסתיים במעצר?
"זה מסתיים במעצר כי שניים מהשכנים של ראש הממשלה יצאו החוצה כדי לתת לנו אבטיח ושתיה וארטיקים. הם הסבירו שכול שנה או כל כמה שנים הוא מקדם את המחסומים טיפה קדימה, מספח עוד שטח סגור, ולא נותנים להם לצאת עם קבוצת ההליכה שלהם או להשתמש באיזה קיצור".

בטח הוראה של השב"כ.
"אין בעיה, אני לא אומר שזה הוא ספציפית. עניין אותי להבין מי נתן את ההוראה, כי בהתחלה מאבטח השב"כ אמר שזו הוראה של הממשלה, ואחרי שניסיתי להבין יותר זה הפך לצו של השב"כ".

שאוסר עליך להיות במקום אליו הגעת?
"בדיוק".

אז צריך לכבד.
"כמובן. ביקשתי שיראו לי את הצו הזה, ואז המאבטח הסביר – 'אין באמת צו כזה, יש הוראה כזו'. אני בתור אזרח פשוט חושב לעצמי, האם רה"מ או ראש השב"כ יכולים להחליט לאזרח איפה להסתובב ואיפה לא באופן שרירותי?".

אם זה קשור לאבטחת רה"מ, התשובה היא כן.
"הצעתי להם לעשות עליי חיפוש, לא הייתי עם שלטים, לא הייתי חמוש, לא צפצפות, לא משרוקיות. אני רציתי ללכת ברחוב".

אתה לבד או עם עוד אנשים?
"רק אני".

אומרים לך 'גיל, תצא בבקשה החוצה', די מנומסים.
"אין לי שום טענה".

אתה אומר 'אני עומד על זכותי להפגין', הם עוצרים אותך?
"יותר מזה, אמרתי לשוטר 'אדוני השוטר, אני אצא החוצה, אין שום בעיה. הסברת לי למה אני לא יכול להיות פה, אצא החוצה. תיתן לי 5 דקות להירגע בצל ואני אצא החוצה'. מאותו רגע הודיעו לי שאני מעוכב כי אני מסרב לצאת החוצה".

ומה אז?
"עוכבתי, הוכנסתי לניידת, כל הדרך מרחוב הדר בקיסריה עד לתחנת חדרה, השוטר והשוטרת בניידת מתווכחים ביניהם איזו עילה לרשום בטופס העיכוב".

בתחנה משחררים אותך ואתה חוזר למעון רה"מ להשלים את ההפגנה וככה מסתיימת השבת.
"אני מזכיר, לא הלכתי כדי להפגין וחזרתי לקיסריה אחרי ששוחררתי ביום שבת בצהריים כי אין תחבורה ציבורית, כי הרכב שלי היה שם. שאלתי את השוטרים, 'איך אני אמור להגיע?'".

החזירו אותך?
"הם אמרו לי, השוטר שחקר אותי אמר לי – 'למה אתה חושב שזה מעניין אותי איך תחזור'?".

איך חזרת?
"באו לאסוף אותי, אחד המפגינים. השארתי לו את המפתחות של הרכב והוא בא לאסוף אותי".