משבר התקציב: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), יגיש מחר (שני) הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להגשת תקציב המדינה מ-25 לאוגוסט לחודש נובמבר הקרוב. הצעת החוק, היא תיקון לחוק יסוד הכנסת, שקובע כיום שהתקציב צריך להיות מוגש עד ה-25 באוגוסט, ואם לא כן הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי והולכים לבחירות חדשות.

כזכור, חברי הכנסת של "דרך ארץ", שר התקשורת יועז הנדל וח"כ האוזר, יצאו בימים האחרונים בפומבי נגד כל כוונה להקדים את הבחירות בשל משבר התקציב. הנדל אמר שלשום בתכנית של "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 כי "מי שבוחר לבזבז מליארדים וללכת לבחירות בזמן של משבר כלכלי, בריאותי וחברתי, בוחר בחוסר יציבות ונגד האינטרס הלאומי". 

הוא גם אמר בסוף השבוע כי שוחח עם גורמי מקצוע והתרשם שיש צורך בתקציב לשנה ושלושה חודשים ולא בתקציב לשלושה חודשים. "כל יום שאנחנו מתמהמהים בקבלת ההחלטה הזו הוא יום מבוזבז במערכה שלנו להצלת המשק וטיפול בקורונה", אמר הנדל. לדבריו, אם נתניהו רוצה תקציב חד שנתי רק כדי שתהיה לו נקודת יציאה לצאת מההסכם הוא בוחר בחוסר יציבות. "ללכת לבחירות זה לברוח מהתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי. צריך להרגיע עכשיו", הוסיף השר.

יועז הנדל וצביקה האוזר (צילום: פלאש 90)
יועז הנדל וצביקה האוזר (צילום: פלאש 90)

ח"כ האוזר פרסם בסוף השבוע פוסט בפייסבוק בו כתב כי "השיח והאיום על בחירות בקרוב הוא חסר אחריות בעת משבר וההתמודדות מול נגיף הקורונה. עלינו לחתור למען אחדות, ודאות פוליטית וייצוב כלכלי". לדבריו, דרך ארץ מצווה לעשות הכל כדי לגשר בין חברות הקואליציה במטרה למנוע הליכה לבחירות. הרעיון לבחירות בשעת משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים הוא חסר אחריות ומנוגד לאינטרס הציבורי. 

"הרוב השקט בישראל מצפה מכל חברי הבית, קואליציה ואופוזיציה, להתמקד באתגר העומד בפנינו ולהערך בצורה הטובה ביותר לקראת חורף שבו נגיף הקורונה יחד עם נגיף השפעת יאיימו על מערכת הבריאות הישראלית ועל יציבותו של המשק", הוסיף.

בתוך כך, בכחול לבן מקיימים התייעצויות על רקע משבר התקציב, וההערכה שראש הממשלה נתניהו לא יתקפל בסוגיה ומתכוון להוביל לבחירות. אתמול אמר שר החוץ גבי אשכנזי, בכיר כחול לבן, כי "אם זה תלוי בכחול לבן - לא יהיו בחירות. אנחנו באנו לעבוד ושילמנו מחיר פוליטי כבד. הדבר הנכון לעשות זה אחדות ומנהיגות. אני מאמין שהאחריות תגבר וזה מה שנעשה והציבור מצפה מאיתנו. בסופו של דבר צריך לזכור שאנחנו עובדים אצל הציבור ולא הציבור עובד אצלנו".