בתוך שלושה שבועות אמור השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להכריע בסוגיית מפכ"ל קבוע למשטרה. לעימות הקשה שהתלקח ביום חמישי האחרון בין השר למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, במסגרת דיון שעסק בהפגנות המתרחשות בתקופה האחרונה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עשויות להיות השלכות באשר לזהותו של המפכ"ל שיבחר אוחנה. לצד אלו הסבורים במשטרה כי העימות בין השניים יביא לסיום דרכו של ניצב כהן במשטרה, ישנם הטוענים כי האירוע החריג יכול להוביל דווקא לכך שהשר יבחר בו, מחשש לביקורת ציבורית.

קצינים בכירים בארגון מסרו ל"מעריב": "ניצב מוטי כהן אמר את מה שהוא מחויב להגיד כמפכ"ל. אסור לפוליטיקאים להתערב בהחלטות מבצעיות. מוטי היה חייב לענות לשר ולא יכול להיות 'יס מן' של פוליטיקאים. האם בגלל זה סיים את דרכו? לא בטוח. זה לא נראה שהשר אוחנה מחזיק ממנו, למרות שהוא עדיין שוקל את צעדיו. אנחנו כקצינים ושוטרים בארגון מאוד מעריכים את ניצב כהן. במשך שנתיים לכהן כמ"מ, זה לא דבר מובן מאליו, אפילו בלתי אפשרי כמעט". 

נבהיר כי השר אוחנה התחייב להכריז על המפכ"ל הבא באוגוסט הקרוב, ובפניו מספר אפשריות: לבחור לתפקיד את אחד הניצבים, או להביא מועמד מבחוץ, בין אם ניצב בדימוס או אלוף במילואים. בין השמות המוזכרים - ניצב בדימוס יורם הלוי, וכן ניצבים מכהנים, ובהם מפקד המחוז הצפוני שמעון לביא, מפקד מחוז מרכז עמי אשד, מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, מפקד המחוז הדרומי יורם סופר והסמפכ"ל אלון אסור.

מטעמו של השר אוחנה נמסר בתגובה: "תדרוכים אנונימיים של גורמים בכירים במשטרה הם תרבות ארגונית קלוקלת ואין בכוונתי לשתף פעולה עם תופעה זו".

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על התבטאויות המובאות פעם אחר פעם בשמם של גורמים עלומים ואינן מייצגות את עמדת משטרת ישראל".