אמנם צפינו כבר בלא מעט פרקים מיותרים העונה – אבל פרק כזה משעמם, הרבה זמן לא היה לנו. האקשן הכי גדול היה משימת הביצים של בני, וזה נשמע מספיק נורא בשביל שתסכימו איתי.

אז מה היה לנו? לאחר שאלינה הביסה את כל הגברים החטובים וזכתה בפרס מהיותר הזויים שראינו – חדר עם מזגן, היא שדרגה לעצמה את החוויה כשבחרה להסתגר בו עם עידן חביב למשך 24 שעות. אז נכון שמרבית הזמן הוקדש להילול ושיבוח המזגן (אלינה עושה את זה באופן כל כך לא אמין שזה פשוט קורע מצחוק), אבל היי, למה להתקטנן?

כשהמזגן לא היה כוכב הערב – השניים קיימו שיחת נפש ועידן מיצב עצמו באופן סופי כפנטזיה של כל בחורה בישראל, כשסיפר כמה הוא משתוקק כבר להקים משפחה, ועל הדרך חשף סיפור קשה על חשד למחלה שנמצאה אצלו ושיתף בקשר הקרוב לאביו. כמה תופתעו אם אספר לכם שההפקה לא ויתרה על שזירת המשפטים הדרמטיים האלה ללא כל הקשר בפרומו, כך שנחשוב שמא עידן מתכנן לוותר על מקומו במשחק? קלאסי. 

במקביל, ירדן מוצאת עצמה לבדה בין להקת השועלים של אסי וישראל, שמעבירים את יומם בלהיות מבסוטים ממצבם. למען האמת, אני בספק אם הם בכלל יודעים מה שמות המשפחה אחד של השני או במה אלה עוסקת. סתם, את זה כל אזרח פיליפיני כבר יודע לדקלם.

עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

זמן הבקתה הגיע, ובני נשלח להילחם על מסר מהבית עבור אחד מחברי השבט מול קוז'יקרו, שכזכור החליף את אילנה בבקתה. למעשה, זו בעצם הדרך של אסי וישראל להביע את פחדם מלפגוש את עידו, רגע אחרי שהודח, ולכן שלחו את משרתם הנאמן, בני ברוכים. עם פאסון שנמחץ ברגע שהתיישב מול עידו, בני מגיע ו"נשטף" בנאום (מוצדק לחלוטין) על כפיות הטובה שהפגין והאכזבה העמוקה שקוז'י חש. לאחר שהעצבים נפרקו, המסך נדלק ופניהם של ההורים ג'רבי מופיעים על הצג. על השולחן לפניהם שני הרים של ביצים, והראשון שיסיים את כל הביצים ינצח בדו-קרב. וואלה, דילמה. 

מצד אחד, ירדן היא החברה הכי טובה של קוז'י ואם יפסיד במשימה תקבל מתנה מרגשת, ומנגד – לנצח את בני זה ניצחון כפול: גם להביס את מי שהביטחון העצמי שלו נסק מעלה על חשבונו, וגם הוא מתקרב בצעדי ענק לחזרה הפוטנציאלית שלו למשחק. לשמחתי, עידו מבין שהאפשרות שלו לחזור למשחק תסייע לירדן הרבה יותר משיחה של 5 דקות עם הוריה, ובלי להניד עפעף הוא אוכל את בני ואת הביצים בלי מלח. אגב, רק אותי שעשעה העובדה שבני מתעמת במשימה הזו עם הדבר שלא היה לו כל העונה?

בני ברוכים (צילום: צילום מסך,רשת 13)
בני ברוכים (צילום: צילום מסך,רשת 13)

בני חוזר בידיים ריקות (ברירת המחדל שלו) וישראל מריח הזדמנות נהדרת לסכסך, בכל זאת, כבר עברו 5 דקות והוא לא פלט אמירה נמוכה – אז הוא פורץ במסע עיקש שמטרתו להשניא את עידו על ירדן בכך שטען כי הוא היה מוותר ומפסיד בשביל שתזכה בפרס. היה יותר אמין אם היית מודה שאתה רוצה להינעל עם אלינה 24 שעות בחדר סגור, חבר. בנונשלנטיות ופאסון שייזכרו לדורות, ירדן מבטלת אותו ומודה שבמקום עידו, הייתה פועלת בדיוק אותו דבר. איזו מלכה. בהמשך, היא מנסה לדלות מבני בכל זאת סיפורים מהשיחה עם הוריה, אך הוא עייף אותה בדיבורים על ילדיו שלו ועל ניסיונותיו, בכל זאת, לנצח. אכן פרטים רלוונטיים שמקדמים את העלילה.  

סשן הסכסוך שהובל על ידי ישראל ואלה בעקבות ההפסד של בני הוכיח, בפעם מי-יודע-כמה, שברית הבוזגלוס מאוחדת בעיקר סביב שנאה והסתה. הם לא מסוגלים לשאת רגע אחד של שלווה, וגם בזמנים שהם בעמדת כוח – הם מחפשים איפה הם יכולים לטעת עוד מתחים ותככים. אם זה לא היה מגוחך, זה היה פשוט עצוב. לכו תבנו ארמון מחול או משהו, לא חבל לכם על האנרגיות? 

ובאותה נשימה: מישהו יודע האם לרגב יש אופי או שהוא השאיר אותו בפרשיית הברזנט? אני שואלת מפני שחסרונה של אילנה אביטל הורגש יותר הפרק כשתואר "מלכת הבקתה" הפך ל"שומר הבקתה", ופרצופה לא הופיע ולו לרגע על המרקע אתמול. רק אומרת. 

האמת, לא אופתע אם תשו כוחותיכם מלצפות בעונה. ראשית – אני מבינה אתכם מאוד. שנית – חכו לפחות לפרק מחר, שכן משימת הסוציומטרי מגיעה, ועמה צפויים לנו רגעים מפתיעים ומעניינים מאוד. על הפרק: בני עושה פאדיחות, ואלה מתחילה להפנים שהיא לא השורדת הכי קריטית על האי. נו, כבר השתכנעתם?