שיגעון בספארי: הבבונים בגן החיות במחוז מריסייד שבצפון מערב אנגליה ידועים בכך שהם מסתובבים בתחומי הספארי, מסתובבים בחופשיות ומציצים לתוך רכבי המבקרים. אולם כעת, ככל הנראה בעקבות תעלול, הפכו הקופים לגורם שמהווה סיכון למבקרים, יותר מאשר עוד אטרקציה חביבה. 

עובדי גן החיות הביעו חשש כי לקופים ניתנה גישה מכוונת לכלי עבודה, בהם הם משתמשים כעת ככלי נשק, וכי הם עשויים כעת לתקוף את המבקרים וכן את צוות העובדים במקום. "אנחנו לא בטוחים אם ניתנו להם כלי עבודה על ידי אנשים שהגיעו לביקור בספארי והשליכו אליהם כלים מהמכוניות, בשאיפה לראות אותם משתמשים בהם ותוקפים את הרכבים שחולפים, או אחד עם השני. ייתכן שהם הגיעו לכלים בטעות, על ידי ליקוט שלהם מרכבים חולפים פתוחים, כמו טנדרים או משאיות", ציינו בגן החיות. 

עובד אחד ציין כי ראה את הבבונים מחטטים בהזדמנויות שונות בארגזי כלים של העובדים המסתובבים בתחומי הפארק בזמן שאלו חולפים על פניהם, וכי אף ראה את אחד מהבבונים מסתובב עם מסור חשמלי. עובד אחר הוסיף כי ניתן למצוא את החיות נושאות על עצמן סכינים, מברגים ועוד, מה שהעלה את חששו כי האורחים חילקו את הכלים הללו בתור מעשה קונדס.

בבונים בגן חיות בבריטניה (צילום: REUTERS/Jason Cairnduff)
בבונים בגן חיות בבריטניה (צילום: REUTERS/Jason Cairnduff)

כך, הם מספרים, העבודה בגן החיות הפכה לגיהינום, בו העובדים חוששים מפני תקיפות ארעיות, שעשויות להתרחש בכל רגע נתון. מי שדווקא הרוויח מהסיפור התמוה הם המכונאים במריסייד, שסיפרו כי מקרי תקיפה של רכבי מבקרים הפכו לסיבה שכיחה למדי לביקורים במוסך.

מכונאי אחד סיפר כי לפחות שני לקוחות שהגיעו אליו השנה, סבלו מהשחתת רכבם מצד הבבונים הזועמים. עוד הוסיף כי מדובר במצבים שעשויים לצאת מכלל שליטה במהירות, אך כי מדובר בכסף טוב עבור בעלי העסקים. 

הנהלת הפארק הכחישה את הסיפורים שצפו בכלי התקשורת המקומיים, ואף כינו אותם "מיתוס אורבני". דובר של הפארק אף ציין כי מדובר בסיפורים שנופחו מכלל פרופורציה, ועברו מפה לאוזן עד שלא נותר קשר בינם לבין המציאות, אלא שאז מבקרים בגן החיות פרסמו ברשת תמונות המוכיחות את התקיפות, והפריכו את טענותיהם.