חברת מודרנה, איתה חתמה ישראל על הסכם עקרונות לאספקת חיסון לקורונה, הודיעה היום (ב') על פריצת דרך משמעותית בדרך לחיסון נגד הנגיף. על פי הודעת החברה, מודרנה החלה בשלב השלישי של פיתוח החיסון. 

השלב השלישי, שמתקיים על פי הסטנדרטים של סוכנות ה-FDA האמריקנית, יכלול בדיקה של 30,000 אלף משתתפים בארצות הברית. מודרנה טוענת כי היא בדרך הנכונה לייצר לאחר שלב הניסויים כ-500 מיליון מנות חיסון בשנה, וייתכן שאף תגיע למיליארד מנות חיסון לשנה ב-2021.
 
בחודש יוני דווח כי ישראל חתמה על הסכם עם חברת מודרנה, כאשר מדובר בסיכום משמעותי משום שהוא מבטיח שבמידה ויימצא חיסון יעיל לנגיף - ישראל לא תימצא בסוף רשימת ההמתנה לרכישתו. ההסכם כולל בתוכו סעיפים שקובעים את מספר המנות שתוכל ישראל לרכוש בשעת הצורך. כמו כן, החוזה מבטיח כי במידה וחיסון כזה ייכנס לשוק לפני טווח השנה שהוקצה לגילוי כזה על ידי מומחים, יוכלו להשתמש בו בארץ. בכך מצטרפת ישראל לשורת מדינות אירופאיות שנהגו באופן דומה.

ישראל נמצאת במשא ומתן עם כמה חברות, שנמצאות בחזית פיתוח החיסון, כאשר כאן בארץ פיתוח החיסון מתעכב, איך לא, בעקבות חסמים בירוקרטיים. כפי שדווח כאן לאחרונה, פיתוח של המכון הביולוגי בנס ציונה מתעכב בשל סחבת בוועדה של משרד הבריאות.