"ישראל לא צריכה בחירות - אלא תקציב": ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) במהלך ישיבת הסיעה לאתגרי משבר הקורונה וכן לסוגיית התקציב ולאפשרות של מערכת בחירות נוספת. "בזמן הזה, נוכח האתגרים הגדולים שלפנינו, אין שום סיבה ללכת לבחירות, ישראל לא צריכה את זה, היא צריכה תקציב", אמר נתניהו. 

בתוך כך, התבטא נתניהו ביחס לנתוני התחלואה בנגיף הקורונה, ואמר: "אנחנו נלחמים במגיפה יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. מינינו בשבוע שעבר את פרופסור רוני גמזו לפרויקטור הלאומי. פרופסור גמזו יציג מחר תוכנית סדורה למאבק בקורונה. בתוך אי הוודאות של הקורונה, יש דבר אחד בטוח. אם כולם יקפידו ללבוש מסכות, לשמור על מרחק ולמנוע התקהלויות - אנחנו מנצחים את הקורונה. יש הרבה מחקרים בעניין הזה, היום אנחנו כבר יודעים. במדינות שהקפידו על עטיית מסכות בקרב מעל 80% מהציבור- המגפה נעלמת כליל. אין סיבה שלא נגיע לשם ועוד יותר מזה. עשינו את זה בגל הראשון בהצלחה גדולה, עשינו את זה גם בגל השני. זה תלוי בכל אחד ואחד מכם, זה תלוי בנו כמנהיגים ובדוגמה שאנחנו מעבירים לציבור". 

כמו כן, הנחה נתניהו את שרי הממשלה להגיש תכנית מפורטת לניהול שגרת הקורונה בתחומי האחריות של משרדם. נתניהו הטיל על מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לרכז את הנושא, והנחה את השרים להגיש את התכניות למזכיר עד יום חמישי הקרוב. בהנחיות להגשת התכנית נכתב כי יש לעבוד על תכנית ארוכת טווח, תוך התבססות על נתונים קיימים והתחשבות בתרחישים שונים של דפוסי תחלואה ומצבים משתנים במשק. 

בהמשך נזף נתניהו בחברי הסיעה, על כך שהפרו חלטות של הקואליציה ביחס להצבעה על טיפולי ההמרה, ואמר: "הרבה פעמים הצבעתי נגד דברים שהאמנתי בהם. אי אפשר לנהל את הדברים ככה, אנחנו בקרב קשה מאד. הקלות הבלתי נסבלת בה חברי הכנסת מפרים החלטות קואליציה, אי אפשר לעבוד ככה. אני מבקש מכולם ליישר קו מיידית". 

בנוסף התייחס ראש הממשלה למתיחות בגבול הצפוני, ואמר: "אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל - אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. המדיניות ברורה, לא מאפשרים לאיראן להתבסס בגבולנו בסוריה. שנית, לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנו פועלים בזביהות למען בטחון ישראל". 

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר במהלך ישיבת הסיעה של כחול לבן כי הגיע להסכמות ביחס לתקציב יחד עם שותפתם לקואליציה, וטען כי הוא מקווה כי אלו יעמדו בהתחייבות. "במלחמה על הבריאות, מערכת הביטחון כולה, ממני ודרך הרמטכ"ל, ועד אחרון המפקדים בשטח – תעמוד לרשותו של פרופ' רוני גמזו. אף אחד לא צריך לשאול את עצמו בכל בוקר מה יהיה גורלו בעוד חצי שנה  או שנה. אנחנו צריכים לתת את התשובות האלה. תקציב שנת 20-21 ייתן את התשובות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור אותם לבחירות בתקופה כה קשה. אני מסרב להאמין שיש אדם בישראל שיכול להעלות על דעתו תרחיש בל שחירות נוספות, בייחוד בזמן שצה"ל ומערכת הביטחון זקוקים בדחיפות לתקציב. זה בבחינת חוסר אחריות לאומי", אמר גנץ.

עוד הוסיף ואמר כי "אני מכיר את ראש הממשלה נתניהו לא מהיום - אני יודע שהוא מונע מתוך אחראיות לאומית גם כן ואני משוכנע שהוא יראה את טובת הציבור לנגד עיניו. לפי ההסכם שנחתם עם הליכוד כשהיינו בתוך הקורונה סיימנו שיהיה תקציב ב-20-21. אנחנו נעמוד בהסכם במלואו, אני מצפה מכולם לנהוג כך, כי זה הזמן ליציבות. יחד צריך לפעול כדי לייצב את המדינה, לתת מענה לאזרחים ולהבטיח את הטחון ישראל ועתידה".

גנץ בישיבת הסיעה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
גנץ בישיבת הסיעה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)