פרופ' רוני גמזו צפוי להציג היום (שלישי) את תוכניותיו לניהול המשבר. סגר, כך נראה, הוא המפלט האחרון. אולם גורמים בסביבתו של גמזו אומרים שנבחנו חלופות “מחוץ לקופסה” בכל הקשור להתנהלותם של המשק והציבור. האכיפה צפויה להמשיך ולקבל משקל רב. נוסף על כך, הם מעידים, יודגש שיתוף הציבור ותהיה הצגה שוטפת של נתונים.

מאז כניסתו של פרופ' גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי חלה ירידה ניכרת במספר הבדיקות היומי. כך למשל ביום שני נערכו 27,492 בדיקות, למחרת 30,170, ברביעי 28,808, בחמישי 32,236 וביום שישי יותר מ־24 אלף בדיקות. כאן החלה ירידה: בשבת נעשו 15,470 בדיקות, שלשום 12,119 ואתמול 16,900. ההסבר העיקרי לכך הוא שינוי הקריטריונים לבדיקות: א־סימפטומטיים לא נבדקים.

בהתאם, גם מספרי החולים המאובחנים יורדים. מיום שני שעבר ועד אתמול עמדו המספרים על 1,878, 1,997, 2,036, 1,950, 1,823, 1,106 ושלשום על 1,039. אתמול עד 19:00 נוספו 1,205 חולים. כיום יש בארץ 310 חולים במצב קשה, 96 מהם מונשמים. מאז תחילת המגיפה נפטרו מקורונה 474 ישראלים.

קורונה בישראל  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, סיפר אתמול: ״בחודש וחצי האחרונים אנו חווים בבית החולים עלייה מתמדת במספר החולים והגדלה של מכסת מיטות האשפוז של חולי קורונה. רואים עלייה במספרם של מטופלים צעירים יותר מאשר בגל הקודם ושל חולים קשים יותר. בהשוואה לחודשים מרץ־אפריל, בית החולים עובד, מה שמייצר עומס גדול יותר על המערכת״. 
שר הבריאות יולי אדלשטיין השיק אמש את היישומון "המגן 2.0" - האפליקציה הלאומית למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל (בחנויות האפליקציות אפשר למצוא את היישומון תחת השם "המגן").

האפליקציה, שפותחה במטרה לסייע לעצירת שרשרת ההדבקה, מתריעה בפני המשתמשים בה על חשיפה אפשרית לחולה קורונה מאומת ומספקת הנחיות כיצד לנהוג.

אדלשטיין גם סיכם עם הסיעות החרדיות על הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת לקראת תשעה באב - אך נכון לאמש לא נקבעו המספרים החדשים.

סיכם על הגדלת מספר המתפללים לקראת תשעה באב. יולי אדלשטיין (צילום: יהונתן ולצר/TPS)
סיכם על הגדלת מספר המתפללים לקראת תשעה באב. יולי אדלשטיין (צילום: יהונתן ולצר/TPS)

בד בבד הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שרי הממשלה להגיש תוכנית לניהול שגרת הקורונה בתחומי האחריות של משרדם. נתניהו הטיל על מזכיר הממשלה צחי ברוורמן את ריכוז את הנושא. על השרים להגיש את התוכניות למזכיר הממשלה עד ליום חמישי הקרוב.

במרצ לא מחכים. היו"ר, ח"כ ניצן הורוביץ, הציג אתמול בישיבת סיעתו בכנסת תוכנית כלכלית חלופית שנועדה להפחית את האבטלה, לשקם את מערכת הבריאות והשירותים החברתיים ולעודד צמיחה.

עיקרי התוכנית: דמי תעסוקה במקום דמי אבטלה, השקעות ענק במגזר הציבורי, תשלום הולם לעובדי השירותים החברתיים ותוכניות להכשרה תעסוקתית.

השתתפו בהכנת הידיעה: מעיין הרוני, אריק בנדר, אנה רייבה ברסקי ואלון חכמון