"צה"ל ערוך לכל תרחיש": בעקבות התקרית הבטחונית שארעה אתמול בגבול הצפוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב בפיקוד הצפון, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ וכן בכירים נוספים. במהלך הפגישה, שמע נתניהו מהבכירים סקירות מקיפות.

נתניהו בביקור בפיקוד הצפון. צילום: עומר מירון - לע"מ

נתניהו אמר בתום הפגישה כי "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו. כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון. אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו".

עוד התייחס ראש הממשלה למידת המוכנות הצבאית במקרה של עימות נוסף בעתיד, ואמר: "אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הזו. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ביקרת בבסיס חיל האוויר בנבטים, יחד עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. במסגרת הסיור קיבל גנץ סקירה על הפעילות המבצעית של חיל האוויר והאתגרים השונים בחיל. הוא אמר: "אני מסיים עכשיו ביקור בטייסת "אדיר" שהיא המתקדמת ביותר שיש לחיל האוויר הישראלי ומהטובות בעולם. יש לנו יכולת לפעול בכל טווח ובדריכות מבצעית חסרת תקדים". הוא הוסיף: "אני מציע לכל מדינות האזור, קרובות ורחוקות, איראן, לבנון, סוריה או כל מי שמעורב בטרור לזכור- יש למדינת ישראל יכולת אינסופית ונדע להשתמש בה".

שר הביטחון גנץ בביקור בבסיס נבטים. צילום: טל עוז/משרד הביטחון

כזכור, אתמול אירעה תקרית ביטחונית בגזרת הר דב, על רקע המתיחות הביטחונית הגוברת בעת האחרונה בצפון. סמוך לשעה 15:00, כוח צה"ל סיכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים של חיזבאללה, שניסתה לעבור לשטח ישראל. החולייה, שמנתה שלושה או ארבעה מחבלים, הצליחה לחצות את הגבול ("הקו הכחול") במטרים ספורים בלבד.

על פי תדרוך דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, תצפיתניות ממוצב הר דב זיהו את החולייה, וברגע שהחלה תנועה לכיוון ישראל, כוח צה"ל פתח באש, סיכל את הניסיון והמחבלים נמלטו. זמן קצר לאחר מכן, הנחה פיקוד העורף על הסרת ההגבלות בצירי התנועה באזור.

האירוע בגבול לבנון  (צילום: הרשתות החברתיות)
האירוע בגבול לבנון (צילום: הרשתות החברתיות)

מדובר צה"ל נמסר כי לא היה ירי נ"ט מצד חיזבאללה, וכי "ימים מורכבים לפנינו". מנגד, בלבנון דיווחו על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר הכפר שובא. תגובה זו של חיזבאללה, על פי דיווח סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס, הגיעה כתגובה לחיסול הפעיל בסוריה בשבוע שעבר, בתקיפה שיוחסה לישראל. מקורות בלבנון מסרו כי מטוסי קרב ומל"טים ישראלים נצפו בשמי דרום המדינה לאחר העימות. 

לקראת ערב, בחיזבאללה הכחישו כי אכן נעשה נסיון לפגוע בחיילים ישראליים, וטענו כי כל הטענות מצד ישראל, לרבות טענות כי נפגעו פעילים מהארגון שהיו בחולייה, הנן טענות שקריות, שמטרתן "לייצר מצג שווא של נצחונות שקריים בצד הישראלי". עוד נמסר מטעם הארגון כי תגובה להרג הפעיל בנמל התעופה בדמשק, צפויה להגיע בהמשך.