יש כוכבים שהצליחו לכבוש את לבנו ברגע אחד, ולהפוך מאנונימיים מוחלטים לגיבורי היום. כך קרה לישראל אוגלבו שניצח בריאלטי האח הגדול וזכה לאהבה גדולה בקרב הצופים. אלא כמו שקרה לרבים וטובים כמוהו, השתן כנראה עלה לו לראש והניסיון החוזר שלו להשתלב שוב בריאליטי הסב לו רק נזק, כי הישרדות הציגה את כל הצדדים הכי לא מחמיאים שלו.

אוגלבו שבר את השיאים של עצמו כבר מתחילת העונה. במשימת ההישרדות הראשונה הוא התנהל באלימות ושבר לזוהר שטראוס את הצלעות. הוא הוסיף והגדיל לעשות במשימה בה רגב הוד נאלץ לקחת ממנו ומהשבט שלו את הברזנט, ואוגלבו הגיב בקללות והשפלות שלא נשמעו עד כה על המסך הקטן בריאליטי כלשהו. זה המשיך בהשפלות במועצת השבט כשהתבדח על חשבונה של עדי ביטי, ולאחרונה כתש עד עפר, במין סדיזם שלא נגמר, את אלינה לוי. 

האמירה "אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה" נתפרה למידותיו של אוגלבו. הוא בחר לחבור לאנשים שאיתם מצא שפה משותפת, או יותר נכון, הצד האלים שבו מצא נפשות תאומות בדמות ליטל סמדג'ה ואלה איילון. עליהן נראה לי שאין כבר מה להכביר במילים, כי הכול כבר נאמר, כולל ביקורות קשות מצד גולשים שקצה נפשם מהתנהגותן האגרסיבית והדורסנית. 

עיניים קרות ונטולות רגש

אני לא מכניסה את אסי בוזגלו לקבוצה הזאת, כי הוא אולי משחק בצורה מניפולטיבית ואסטרטגית, שזאת זכותו וזו מהות המשחק, אך הוא לא מלכלך את ידיו או את פיו. פה ושם אפילו זיהיתי אצלו ניצוץ של חמלה וטוב לב, בעיקר בפרק שקוז'יקרו הרגיש לבד ומוחרם כשעבר לקבוצה של אסי, והאחרון, שזיהה את המצוקה אצל יריבו למשחק, היה היחיד שניגש אליו לארח לו חברה ולהפיג את רגש הבדידות. יש אנשים שיודעים לקרוא שפת גוף. אני חושבת שגם עיניים מדברות, ובעוד עיניו של בוזגלו משדרות לפעמים רוך וחיוך, העיניים של ישראל משדרות קור נטול רגש. אפילו כאשר הוא צוחק, צחוקו מצמרר.

אסי בוגזלו, ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי בוגזלו, ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)

ייאמר לזכותה של ההפקה, שהיא מגוננת על כל המשתתפים שלה. גורמים בהפקה שלא אהבו את הביקורות השליליות שכתבתי על אוגלבו, יצאו להגנתו והבטיחו לי שאם אחכה בסבלנות, עוד אופתע ממנו לטובה, כי בהישרדות, כמו בהישרדות, הדינמיקה משתנה כל הזמן. בינתיים כבר עברנו את אמצע העונה ואנחנו אוטוטו מגיעים לסוף ואני עדיין מחכה לאותה תפנית שהובטחה לי. לא רק שהיא לא נראית באופק, המצב רק הולך ומקצין. בני ברוכים חזר מהבקתה וסיפר לכולם שקוז'יקרו ניצח אותו במשימת אכילת הביצים ובעצם מנע כך את הפגישה הוויראלית של ג'רבי עם הוריה. ישראל קפץ על המציאה והחל במלאכת הפצת השטנה והרוע נגד קוז'יקרו כשהדברים מכוונים לאוזניה של ג'רבי. רציתם רוע? קיבלתם עוד מנה.

אוגלבו נותר השורד הכי שנוא על האי, גם בעיניי וגם בעיני רבים מצופי הריאליטי. גם אם הוא יפתח שוב את כל סיפור חייו הקשה ויוסיף כמה דמעות תנין, כלום לא ישנה את דעתי על האיש הבריון והכוחני הזה. יחד עם זאת, ייאמר לזכותו שהוא שחקן חזק ובולט העונה, כך שלא אתפלא אם נראה אותו בגמר. אבל גם לא אתפלא שיותר ויותר תשמעו גולשים שמשתמשים בביטוי 'יצא ממנו האוגלבו', כי לפני שמגיעים לגמר, יש דרך, והדרך של ישראל לא מכבדת לא אותו ולא אותנו הצופים.