בית המשפט המחוזי בחיפה (בפני הרכב הכולל את הנשיא רון שפירא, אברהם אליקים, תמר נאות פרי) ­­­­הרשיע היום (שלישי) את הנאשם סלמאן עאמר - ראש מועצת ג'וליס לשעבר, בגין רצח המנוח מוניר נבואני ז"ל.

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום 5.9.16, בשעה 08:36, הגיע הנאשם לחניית בניין המועצה כשהוא נוהג ברכבו, והחנה את הרכב כשחזיתו לבניין המועצה. סמוך מאד לאחר מכן, הגיע המנוח למקום, והחנה את רכבו מאחורי רכבו של הנאשם. בעוד הנאשם יושב ברכבו, יצא המנוח מרכבו , פנה אל הנאשם  בדברים, ניגש אל תא המטען, הוציא מתוכו מקל מעץ באורך כמטר, וניגש לעברו כשהוא צועק שהוא צריך למות ותקף את רכבו של הנאשם באמצעות המקל. 

בשלב זה, הגיע אחד מעובדי המועצה, שהבחין במעשיו של המנוח, על מנת למנוע עימות בין השניים. חרף זאת, ירה הנאשם לעבר המנוח מספר יריות מטווח קצר בפלג גופו העליון ובראשו. עוד עולה, שגם לאחר שנשמט המקל מידו של המנוח, וחרף ניסיונו של עובד להדוף את הנאשם  ולמנוע את המשך הירי, התקרב הנאשם לעבר המנוח והמשיך לירות בפלג גופו העליון ובראשו עד שהביא למותו. סך הכול ירה הנאשם במנוח שבעה כדורים, אשר פגעו בפלג גופו העליון ובראשו.

ביהמ"ש המחוזי בחיפה קבע כי ראש המועצה לשעבר אשם ברצח מוניר נבואני בכניסה לבניין המועצה בספטמבר 2016 עאמר ירה בו לאחר שרץ לעברו עם מקל, אך המשיך בירי גם לאחר שנפל על הרצפה והמקל נשמט מידו. בכתב האישום יוחס לנאשם ביצוע עבירת רצח בכוונה תחילה.

סלמאן הנסער אמר לכלי התקשורת ביציאתו מהאולם כי "אני בטוח שאני זכאי" ותקף את בית המשפט: "השופטים סימנו אותי מהיום הראשון מהסיבות שלהם. זכותם. כל אחד יודע איך לפעול בהתאם. אף אחד לא מעל החוק, גם לא שופטים למרות שכך הם חושבים".

פרקליטיו של סלמאן, עורכי הדין דרור ארד איילון ואדי אבינועם, אמרו ביציאה מבית המשפט כי "התוצאה מאכזבת, אין מה לומר. סלמאן עאמר טען בכך שהוא פעל בהגנה עצמית, ועל כן היה מקום לזכות אותו. בית המשפט לא קיבל את עמדתו, זוהי עובדה. אנחנו נלמד אותה, אני מניח שיהיה לנו מה לומר לאחר שנלמד אותה. יש לפנינו גם טיעון לעונש. יש לזכור: הוא לא הורשע ברצח בכוונת תחילה כפי שהייתה עבירה זו קרויה בעבר אלא בעבירה פחותה שהיא עבירה חדשה ועוד לא נסללו בה כל המסלולים. ודאי נטען טענות לגבי העונש. יש להעריך בהסתברות גבוהה מאוד שגם יוגש ערעור על הכרעת הדין הזאת בבוא העת. העת היא אחרי שייגזר העונש".