המתיחות בצפון: דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) כי זוהו מספר חשודים סמוך לגבול לבנון, וכי הדבר נמצא בבדיקה. בהודעה נכתב: "לפני זמן קצר, זוהו מספר חשודים במרחב הגליל המערבי סמוך לגדר הגבול עם לבנון. האירוע תחת מעקב של כוחות צה״ל. הפרטים בבדיקה". לאחר סריקות של כוחותינו באזור, נמסר מדובר צה"ל כי כי לא הייתה חדירה לשטח מדינת ישראל.

מוקדם יותר היום, צה"ל הודיע כי "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל הוחלט על תגבור של פיקוד הצפון במערכי אש מתקדמים, איסוף ומיוחדים". כאמור, ההחלטה התקבלה לאור המתיחות בגבול הצפון בימים האחרונים, ושיאה - באירוע החריג שהתרחש אתמול אחר הצהריים באזור הר דב.

הרמטכ''ל כוכבי בהתייעצות עם בכירים בעוצבת חירם (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל כוכבי בהתייעצות עם בכירים בעוצבת חירם (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, אתמול אחר הצהריים, סמוך לשעה 15:00, החל אירוע ביטחוני במרחב הר דב שבצפון הארץ, במהלכו כוח צה"ל סיכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים של חיזבאללה, שניסתה לעבור לשטח ישראל. החולייה, שמנתה שלושה או ארבעה מחבלים, הצליחה לחצות את הגבול ("הקו הכחול") במטרים ספורים בלבד.

חילופי אש בגבול הצפון

כאמור, בעקבות התקרית הבטחונית שארעה אתמול בגבול הצפוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב בפיקוד הצפון, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ וכן בכירים נוספים. במהלך הפגישה, שמע נתניהו מהבכירים סקירות מקיפות.

נתניהו אמר בתום הפגישה כי "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו. כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון. אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ סייר בבסיס נבטים יחד עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. במסגרת הסיור קיבל גנץ סקירה על הפעילות המבצעית של חיל האוויר והאתגרים השונים בחיל. כמו כן, הוא נפגש גם עם חיילים במערך הטכני תומך הלחימה. "יש לנו יכולת לפעול בכל טווח ובדריכות מבצעית חסרת תקדים", אמר גנץ, "אני מציע לכל מדינות האזור, קרובות ורחוקות, איראן, לבנון, סוריה או כל מי שמעורב בטרור לזכור- יש למדינת ישראל יכולת אינסופית ונדע להשתמש בה".