גאווה ישראלית: האקדמיה לטלוויזיה ואומנויות בארצות הברית הכריזה הערב (שלישי) על רשימת המועמדים בטקס פרסי האמי הקרוב. השחקנית הישראלית, שירה האס, מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה או בסרט, על תפקידה במיני-סדרה Unorthodox ששודרה והופקה תחת שירות הסטרימינג נטפליקס.

המועמדות האחרות שיתחרו עם האס על התואר היוקרתי הן קייט בלאנשט, קרי וושינגטון, רג'ינה קינג ואקטיביה ספנסר. הטקס ייערך ב-20 בספטמבר, בהנחייתו של ג'ימי קימל.

שירה האס, ''המורדת'' (צילום: נטפליקס)
שירה האס, ''המורדת'' (צילום: נטפליקס)

"המורדת" (באנגלית: Unorthodox) היא מיני סדרה בת 4 פרקים המבוססת על סיפור אמיתי אשר תועד בספר, הנושא את אותו שם, מאת דבורה פלדמן. הסדרה עוקבת אחר חייה של אסתר שפירו בת ה-19 (שירה האס), צעירה חרדית המתגוררת בברוקלין, ניו יורק, אשר נישאת בשידוך לינקי שפירו (עמית רהב), בן למשפחה חרדית קלאסית, ונאלצת לחיות את חיי הרעיה החרדית המתבקשים בחסידות, ממש כמו יתר נשות הקהילה.

רק שלאסתי תוכניות אחרות, ובזמן שרוב הנשים מטפלות בקינדרלעך ומטפחות את משפחתן, הלב שלה נמשך למחוזות אחרים – מוזיקה, תרבות וטיולים בעולם. שנה שלמה היא חיה כך, מנסה להיכנס להיריון מבעלה החדש, עד שלא יכלה עוד – עלתה על מטוס כדי להשיג את החופש שהיא כל כך מייחלת לו. כל זאת, מבלי לדעת שבעלה ובן דודו (ג'ף ווילבוש) מתחילים במסע החיפוש אחריה.