יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, התערב בהתנהלותו ובתוכנו של עיתון מקומי בקריית גת בו מחזיקה רעייתו - כך עולה מהקלטות ששודרו הערב (שלישי) בחדשות 13.

רעייתו של זוהר, ימית, מחזיקה ב-50 אחוז מהבעלות על מקומון בקריית גת, ששמו "המקומון". זוהר הכחיש את מעורבותו בעיתון בעבר, אך הקלטות חושפות אחרת. השיחה הוקלטה בפגישה של בני הזוג זוהר עם בעלי העיתון ביולי 2019, קודם לרכישה. "אשתי מחזיקה, מה זה קשור אליי. היא רכשה אותו למרות התנגדות נחרצת שלי", אמר זוהר ל"המקור" בחודש אפריל.

"אני חושב שההתפרסות של העיתון לעוד למקומות זה לא בהכרח סבבה. קריית גת זה צריך להיות המטרה, וצריך למקד את המאבק לקריית גת. העיתון צריך לגדול קצת מבחינת הגודל שלו. הסכנה הגדולה שלכם מגיעה דווקא מצדו של ראש העיר. אם ראש העיר מאיזושהי סיבה ירגיש שהגיע הזמן שהוא צריך מקומון משל עצמו, אני מניח שהוא יוכל למצוא, אני מכיר את שיטות העבודה שלו. קודם כל שיהיה ברור - אני לא הולך להיות חלק מהעסק הזה, ולא הולך להיות שותף בעסק הזה. אשתי היא זאת שרוצה להיות שותפה שלכם. אני, מה שאני יכול לעשות, זה לתת לכם עצות", נשמע זוהר אומר. 

בהמשך הציע זוהר עצות בנושא המודל הכלכלי של העיתון: "אני רוצה להגיד לכם מה אני חושב, ואח"כ תנסו לעשות את שלכם. אני אומר ככה - להערכתי אם תציבו לעצמכם מטרה להגיע ל-250 עמודים, זו מטרה ריאלית, שבמרוצת הזמן תגיע. המטרה השנייה זה לא לרדת אגורה מ-600 שקל לעמוד. אני מדבר על 50-60 אלף שקל, אם נשארת לכם דלתא של 60 אלף שקל בחודש, אז כולם מרוויחים יפה מאוד, וכולם מרוצים. יש חשיבות עליונה שעיתון צריך לבחור דרך, הוא יכול להיות הרבה יותר נשכני".

בהמשך הביע זוהר את דעתו גם לגבי התכנים בעיתון: "תאמין לי, אני חוויתי תקשורת בארבע שנים כחבר כנסת, ברמה הארצית, וזאת תקשורת נשכנית מאוד, אבל היא הכי מעניינת. אם העיתון ייפתח כל שבוע בתחקיר אחר, אבל תחקיר שיקרע למישהו את הצורה שלו, תאמינו לי, העיתון יהיה הרבה יותר נקרא והמפרסמים ירוצו לפרסם רק כדי להיות חלק מההצגה הזו". 

זוהר אמר בתגובה: "לא הייתי מעורב בשום שלב של המו"מ. אני לא מעורב בהתנהלות עסקיה של אשתי למעט התייעצות אישית ביני ובינה, כמו בין כל בני זוג. דעתי לא השתנתה ואני מפציר ברעייתי לעזוב את התחום בהקדם האפשרי. צר לי שגורמים בעלי אינטרסים שהיו מצויים בסכסוך עם אשתי שרבבו את שמי לעניינים שלא לי, מתוך ניסיון להשיג את מבוקשם באמצעות איומים מפורשים. אין בכוונתי להיכנע לאיומים או לרוע מיותר שלא באמת מעניין את הציבור".