למה אנחנו לא מופתעים? פנינה וחן רוזנבלום יושבות מול חיים אתגר, פותחות את הלב, מספרות על הנוכלים שרימו אותן. אם ובת מאומצת, אך דומה מאוד לפנינה, מתארות את השתלשלות האירועים, ניכרת בהן הבושה, תחושת האכזבה והכישלון.

חיים אתגר פותח את השיחה בשאלה רטורית: "חשבת אי פעם שתופיעי בתוכנית המתחזים כקורבן?". פנינה משירה מבט לאתגר: "לעולם, לעולם לא". אומרת רוזנבלום, שפעם הייתה חברת כנסת מטעם הליכוד, אז לשאלתך חיים, הדבר לא כה קשה לדמיין, כבר קרו דברים מטורפים יותר.

הסיפור עוסק בשני נוכלים ידועים, אילן אברמוב ואיזידור כהן, אשר כיכבו בשנה שעברה במתחזים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה מהר מדי. לא הספקתי להגיד "פנינה רוזנבלום מוצרי טיפוח לגבר" שלוש פעמים וכבר המתחזים חזרו לשקר ולהוציא כספים במרמה. הפרק הפך במהרה לנוסטלגית דוקו-פשע, בסגנון "איפה הם כיום?", אותם נוכלים שחומקים מצדק ראוי.

פנינה רוזנבלום (צילום: מאיר כהן)
פנינה רוזנבלום (צילום: מאיר כהן)

התרמית עוסקת במכירת מוצריה של פנינה דרך איביי, אברמוב משכנע את פנינה ומפציר בה רבות לשתף עמו פעולה ולאחר מסכת שקרים והמצאות אינסופית, הן מסכימות. פנינה וחן מספרות יחדיו את הסיפור, מקסים לראות את הקשר שלהן, פנינה קוראת לה חני בחיבה. שבו את ליבי, פנינה וחני נערת החן. 

באמצע הפרק חיים מגיש להן טאבלט ומראה להן פרק ישן של המתחזים. זה קטע דרמטי, כיף לצפות בתוכנית באנשים צופים בתוכנית, זה "אתגרספשיין" ברמה של דה-קפריו. הן נחשפות שנית לנוכלות של אברמוב ואיזידור. פנינה, תחת מעטה הנונשלנטיות מתחילה לרתוח. הדיבור הרגוע והשלו שלה מתחיל להיסדק.

פנינה לא פראיירית, כלומר, כן, אחרי הכל עבדו עליה, אבל היא מנסה להתעמת בעצמה עם אברמוב. היא מספרת שהיא וחן נפגשות איתו שנית, מטיחות בו את כל העובדות והוא (כמובן) מכחיש ואף נעלב ונפגע. הן לא מוותרות, ומתעקשות לקבל חזרה את הצ'קים שלהן וחלק אכן חוזרים, אבל שלושה נשארים אצל הנוכלים.

מרוב בושה פנינה מחליטה לוותר על הכסף, כואב לה שהוליכו אותה שולל, כפרות על הכסף, ליין מוצרי ה-CBD יימכר גם בלי הנוכלים (קודם רק להשיג אישורים של מנהל התרופות). אבל איזידור לא מרפה וממשיך לדרוש ממנה גם תשלום על השירותים שהם סיפקו לה. מדהים כיצד פנינה אכולת בושה בעוד לנוכלים אין טיפת בושה. 

פנינה רוזנבלום (צילום: אביב חופי)
פנינה רוזנבלום (צילום: אביב חופי)

לאחר הפסקת פרסומת יחידה, הגיע ה"מאני-טיים", אתגר עוטה מסכת קורונה ויוצא להתעמת עם איזידור. "אתה יודע למה אני פה", מכריז אתגר. איזידור עוטה פני לורן: "אין לי מושג". ריקוד השקרים הידוע מתחיל, אתה שקרן, מסייע לנוכל מורשע, אתגר מפזז, "אני מדבר אמת", איזידור מביש במחול.

"החוזה הזה, כל מילה במילה אמת." איזידור מבצע פירואט עייף, הוא תופס את החוזה מידיו של חיים ומנופף בו מול המצלמה. אני מקווה שההפקה זכרו להביא איתם אלכוג'ל.

איזידור לא מתבייש, לא משנה את עמדתו, משקר בפנים. התשובות שלו מרתיחות, הוא תוקף, מסלף את האמת ומתחמק. ממשיך לטעון שכל מה שנאמר לפנינה הוא אמת. למרות כל נסיונותיו של אתגר להציג לו את מסכת השקרים. אבל זה שהם מכרו באיביי מוצרי קנאביס ואיזידור אומר לו שהם מכרו לא דרך איביי והוא לא מגלה את סודות המקצוע.

בסופו של דבר איזידור שולף את הטקטיקה של רוב המתחזים שאתגר מתעמת עימם: "מי אתה בכלל חיים אתגר?!". חיים עומד מולו, עייף, חוזר על אותה מנטרה: "איזידור, אמור את האמת. איזידור, תפסיק לשקר". שיח חרשים. איזידור פונה למצלמה, אין לו הרבה זמן, הוא צריך לזוז לבית כנסת ואז מקנח במטר קללות כנגד פנינה. שא ברכה איזידוש.

פנינה רוזנבלום (צילום: רפי דלויה)
פנינה רוזנבלום (צילום: רפי דלויה)

חוזרים לפנינה וחן שצופות במפגש של חיים עם איזידור, הן צועקות על המסך, מתעצבנות שוב, פנינה מתרעמת: "אמרת שמכרת?! נכון חני?", כפרה על חני. פנינה צוחקת קלות כשאיזידור מאשים אותה וקורא לה רמאית. כל הכבוד פנינה וחני, עצרתם את הנוכלים בזמן, כולי תקווה שהם יחזרו לבית משפט והצדק ימוצה.

שודר פרק חשוב ומהנה, עצוב לראות נוכלים חוזרים לפעול, ללא טיפת חרטה או רצון להתנצל. אברמוב בילה ארבע שנים בבית הכלא, לא ניכר שחל שיקום או שיפור לטובה. כנראה שאין תרופה לחוסר בושה, אין בארצנו טיפול יעיל לשקרנות כפייתית. לפחות יש לפנינה וחני מלאי של קרמים נגד קמטים, כי כל הסיפור הזה לא טוב לעור הפנים.