לפניכם הצעת חוק: מהיום, במקום לומר "שירבו זכויותינו כרימון", אמרו: "שירבו זכויותינו כמחדלים בפרק של 'הישרדות'". לא, באמת, מאיפה להתחיל? מהעובדה שהפרק שוב נמשך חצי שעה נטו? מהנוכחות הבלתי נסבלת של אלה "אני דוגמנית" איילון, או מהעובדה שבני ברוכים החליט שדווקא עכשיו בא לו לנצח?, כמה עוד נוכל לשאת את זה?

האמת, הגעתי לפרק אמש אופטימית מתמיד. הנחתי שקוז'י יביס את בני מבלי למצמץ ואז אשב בנחת ואצפה בשורדים נאבקים במחשבות האמיתיות שלהם, כשברית הג'רביז המודעת היטב ליחסי הכוחות תפגין שליטה בחומר ואחד מהם יזכה בחסינות. איזו חסינות ואיזה נעליים.

לא עברו 10 דקות מתחילת המשימה וקוז'י מחליק ונופל, מעניק את הניצחון לבני שלא האמין שזה שוב קורה לו. ככה, בשנייה, כל שביב אמונה לגבי איחוד מרגש של הג'רביז ירד. במקום בני הייתי מיד ניגשת למלא טופס של טוטו, שהרי מדובר בשבוע המזל שלו ביי פאר. ואם ההדחה של קוז'י לכשעצמה לא הייתה מספיק קשה, קיבלנו נאום פרידה אובר-דרמטי מגיא זוארץ, שמשום מה החל להיפרד מכל שורד שמודח כאילו מדובר בפריסת שחרור של חיילת היוצאת לקורס קצינים. מי ביקש את המנהג המגונה הזה? גם ככה הפרק קצר, בואו נתפקס.

הנה קיבלנו סוף סוף משימת "הישרדות" קלאסית, שלא כוללת מרק עטלפים – משימת הסוציומטרי המיוחלת, או בשמה המקובל: המשימה שבה השורדים מבינים (או אמורים להבין) מה חושבים עליהם החברים בשבט.

השאלה הראשונה: "מי השורד הכי משעמם באי?". וואו, אם הייתי אחת מהשורדים הייתי חורטת את השם של רגב על היד מרוב נחרצות, אך איכשהו אלה דווקא נבחרה לשאת בתואר (טוב, כי השאלה "מי היא הדוגמנית באי" הושמטה ברגע האחרון). אהבתי במיוחד את הרגע שרגב תהה מדוע חצי מהשורדים בחרו בו כמשעמם, וציין: "אני ממש לא משעמם, ואני הוגה את ההחלטות". חבר, הדבר היחיד שאתה הוגה זה את מה שאסי אומר לך להגות, ואם זה לא נקרא "משעמם", אז מה כן? נו טוב, לפחות גרמנו לאלה לקלוט לרגע שהיא ממש לא קריטית ומעניינת כמו שהיא חושבת. גם זה משהו. אולי במקום לשגר מבטים מזלזלים, לרכל, לפלוט אמירות מגעילות ולעוות את הפרצוף בדחייה, כדאי להשקיע את הזמן בלמצב את מעמדך בשבט. בכל זאת, מדובר ב"הישרדות" ולא ב"פרויקט מסלול".

אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)

"מי השורד הכי מתנשא?" שואל גיא, ומוציא מבני את אחת התשובות המגוחכות שיצר: "אסי! הוא בטוח שהוא הכי טוב, ושהתוכנית שלו הכי טובה. אבל אסי... זה בקטע טוב, אחי. מתנשא בקטע טוב". כמובן שבקטע טוב! גם ישראל חושב שאלינה בלתי נסבלת בקטע טוב. כמה אפשר לחשוש מאדם אחד? אתה זוכר שהוא לא באמת שייח', נכון? אפילו אסי הכתיר את עצמו כמתנשא. מה צריך יותר?

אסי בוזגלו בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי בוזגלו בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

השאלה שגרמה לי לדפוק את הראש בקיר הייתה דווקא "מי השורד הסכסכן באי?". לעניות דעתי, מדובר בכלל בגיא זוארץ, שהעונה חצה כל גבול עם האמירות המלהיטות והמפלגות שלו, אך משום מה בחרו השורדים בשני אנשים אחרים: ישראל, כמובן, ותחזיקו חזק, עידן! עידן! עידן חביב! תגידו, יש אופטומטריסט שיבדוק את הראייה של השורדים באי? הלוואי שהיה סכסכן, אולי מעמדו בשבט היה טוב יותר. בינתיים, הברית שלו מצטמצמת מרגע לדודלי והוא לא עושה דבר בנידון. תנו לישראל לשאת לבד בתואר, עד שישאלו "מי מבין השורדים הוא חתול רחוב" ייקח כנראה זמן מה, שייהנה לפחות מהכבוד המפוקפק הזה.

משעשע שדווקא השאלה "מי מבין השורדים רוכב על גבם של אחרים", שתשובתה ברורה כמעט כמו השאלה "את מי אסי אוהב הכי בעולם" (רמז: את עצמו) הלהיטה את האווירה. ישראל שוב נזכר בגלגול הקודם שלו כמורה נהיגה וירה את כל מטאפורות הכביש, הכיכר והתמרור שהוא מכיר – עד שעידן הפתיע לראשונה והחזיר לו בעקיצה על ההיגררות שלו אחרי אסי. לא שזה עזר לו, כי הבוזגלוס הטיחו אותו ואת ירדן למים בזה אחר זה, אבל שמחתי לראות שהוא שבר שתיקה סוף סוף. הגיע הזמן.

עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

נוסף על כל המחדלים שסקרתי בפרק, הגדילה לעשות ההפקה כשהיא לא השקיעה אפילו רגע בלסגור את הפרק כמו שצריך. ככה, באמצע המשימה, בום – הוא נגמר. לא ייאמן כמה אפשר לזרוק על הצופים המסכנים שנאלצים לבחור בין פרק של הישרדות לתחקיר על פנינה רוזנבלום, ממש מהפח אל הפחת. מה השלב הבא? להפסיק את הפרק באמצע משפט של גיא זוארץ? אז במחווה להפקה, גם את הטור הזה אסיים פשוט ללא