בצל משבר הקורונה הפכה תקופת המבחנים הנוכחית לאתגר גדול עבור הסטודנטים ברחבי הארץ בכלל והסטודנטים הירושלמים בפרט. על מנת לסייע לתושביה הסטודנטים, החליטו ברשות הצעירים של עיריית ירושלים, בשיתוף עם הרשות לפיתוח העיר, על מיזם חברתי חדש. במסגרת המיזם, העירייה מעמידה לטובת הסטודנטים בעיר מרחבי למידה שיסייעו להם ללמוד יחד, למרות המגבלות – ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. מרחבי הלמידה יפעלו בחודשים יולי-ואוגוסט.

העירייה מציעה שתי פלטפורמות ללמידה, כשכל סטודנט המעוניין בכך יכול לבחור את הדרך המתאימה לו: מרחב למידה בגן הבוטני הפתוח לכל מי שרוצה ללמוד קצת בטבע; "תמול שלשום" – בית הקפה המיתולוגי; המרפסת של מוסללה בבניין כלל – לכל מי שרוצה ללמוד ועל הדרך להשקיף מלמעלה על העיר; בבר "טאפ אנד טייל"; ובבית הקפה נוקטורנו.

בעירייה מסבירים כי "מרחבי הלמידה הם בשיתוף פעולה מלא עם בתי העסק השונים, בין היתר במטרה לסייע להם בתקופה זו של משבר כלכלי. בכל אחד מהמרחבים יעמדו לטובת הסטודנטים: WIFI, פינת קפה, מרחב שקט המאפשר לקבוצות קטנות ובודדים לשבת וללמוד. וגם: 'מידעל'ה' תפנק במרצ'נדייס ובהפתעות נוספות". בעירייה הדגישו עוד כי הלמידה בכל המקומות נעשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
ההרשמה דרך אתר "מידעל'ה" בלינק: https://www.picktime.com/zoominmaydale.

לימודים באוויר הפתוח (צילום: ינון פוקס)
לימודים באוויר הפתוח (צילום: ינון פוקס)


בנוסף למרחבי הלמידה הפיזיים, יתקיימו מפגשים ב-ZOOM IN. "בעקבות הקורונה העירייה יוצאת בשירות חדש של מרחבי למידה מקוונים בזום, שיאפשרו לעשרות אלפי סטודנטים ללמוד בקבוצות מבלי לצאת מהבית. העירייה תספק חשבונות 'פרו' לזום שיהיו ללא הגבלת שעות או מספר משתתפים ויכללו פיצ'רים נוספים שלא קיימים בגרסה החינמית. המפגשים הללו מתאימים לכל אחד שרוצה ללמוד עם אחרים מבלי לצאת מהבית, מהעבודה או אפילו מהבידוד", ציינו בעירייה. 

עוד ציינו בעירייה כי המיזם הוא בשיתוף אגודות הסטודנטים, כשהמרחבים המקוונים יפעלו בשעות 9:00 - 18:00 לאורך השבוע. הצטרפות לקבוצות הלמידה בזום דרך אגודות הסטודנטים הפועלות בעיר.