מתקרבים לבחירות? שר האוצר ישראל כ"ץ הצהיר הבוקר (רביעי) בראיון בגלי צה"ל כי הוא מתכוון להניח תקציב חד שנתי ביום ראשון הקרוב, בניגוד לעמדת כחול לבן. "מדינת ישראל צריכה תקציב, אני מתכוון להציע לראש הממשלה להניח כבר ביום ראשון תקציב חד שנתי. יש תקציב מוכן. יש רגל אחת של סיוע למאבק בקורונה ויש רגל שנייה של תקציב וחוק הסדרים". 

בפגישה שנערכה בכנסת בינו לבין ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, לא נרשמו הבנות סביב נושא התקציב, שכן, יו"ר כחול לבן בעד תקציב דו-שנתי פורמלי. גורמים בליכוד מזהירים בשיחות עם מעריב כי נתניהו עלול להוביל את המצב לבחירות. עוד נמסר מהגורמים כי באפשרות אחרת, הוא שוקל להדיח את גנץ, ולקוות לעריקה מכחול לבן שתסייע לו להקים ממשלה לצד מפלגת ימינה של בנט.

כ"ץ נאבק על התוכנית הכלכלית

בראיון בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM התייחס כ"ץ לתכנית הכלכלית, ואמר כי "ניסו לפגוע בה". על ההתדרדרות בסקרים, אמר: "הציבור יראה שלמרות הקושי העצום ניתנים מענים".

כמה אתה מודאג מהמגמות האלה?
"אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופת ביניים בתוך כל המאבק בקורונה, אני בתחומים שאני אחראי עליהם אני פועל לתת מענה נרחב ולהגביר את אמון הציבור. אני חושב שבתחומים האלה, בתחום הכלכלי הציבור ילך ויראה יותר ויותר שלמרות הקושי העצום והמצב הכלכלי הקשה, החסר תקדים, ניתנים מענים נרחבים לציבורים, לעצמאים, לשכירים, לבעלי עסקים".

כשהייתה הצלחה אדירה לליכוד במערכות הבחירות הקודמות, בסקרים הקודמים זה הגיע לשיא ל-44 מנדטים, הייתה טפיחה נרחבת של כל הליכוד על השכם של נתניהו, הוא הביא את זה, הוא שיחק אותה, זה מאחוריו, הוא חתום על העניין הזה. הוא תחום גם על הכישלון של 31 מנדטים לפי הסקר הזה?
"אתה לוקח סקר שהליכוד הוא המפלגה הגדולה ביותר?".

בוא נדבר על המגמה. על המגמה אתה מסכים איתי נכון?
"אני לא מתעלם מסקרים, אין להם רלוונטיות עכשיו כי אנו לא אמורים ללכת לבחירות אלא אמורים לעשות את המעשים הנכונים".

אבל הסקרים האלה משקפים את מידת האמון בכם ובו, והיא בירידה, אין ספק, גם נתניהו חושב ככה.
"יש כגע שלב קריטי של מאבק, הן בתחום הבריאות והן בתחום הכלכלה במשבר הקורונה? אני חושב שדווקא תחום הכלכלה הנולך וצובר תשובות, העברתי אתמול חוק ענק של 90 מיליארד שקלים, אי אפשר לנתק את הדברים, שנותן מענה לשנה שלמה לשכירים שלא יכלו לעבוד, לעצמאים ולבעלי עסקים שנפגעו".

אבל שאלתי על נתניהו, לא על הכסף.
"נתניהו הוא רה"מ, הוא נהנה מתמיכה ואנחנו ממשיכים לפעול ולעשות מה שצריך".

אתה לא רואה סדקים?
"אני לא רואה סדקים אלא מאמץ משותף שצריך לעשות במצב קשה, כל אחדז בתחום עליו הוא אחראי, אני פועל עם רה"מ גם כמובן בגיבוי שלו בתחום הכלכלי, יש את התחום הביטחוני עם האתגרים כרגע בצפון, יש תחומים אחרים שצריך לעסוק בהם. אני חושב שיש לנו תשובות ויכולת, ואני עוד פעם חוזר לדברים שאושרו אתמול בכנסת שהם חלק בלתי נפרד מהתשובה. מדוע? כי התוכנית הכלכלית הקודמת, הראשונה לעניין הקורונה שהתקבלה טרם זמני ניסתה לתת מענה אך נתקלה בהרבה קשיי ביצוע וקריטריונים לא נכונים. הפעם הזאת הובאה כאן תוכנית נרחבת והתקבלה פה אחד בוועדת הכספים ובכנסת".